GEP1620 Görsel OkuryazarlıkBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1620 Görsel Okuryazarlık Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYŞE GÜNAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: -
Dersin Amacı: Bu dersin odağı görsel biçimin formulasyonu ve görsel ortamlarda kullanımıdır. Ders temel görsel dağarcık üzerinden görsel okur-yazarlığa giriş niteliğindedir. Sanat eserleri ve tasarım nesnelerinin plastik dil (görsel dil) analizini yapabilmek
dersin amacıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
1- Görsel imgeler üzerine eleştirel düşünme becerisi geliştirebilecek;
2- Görsel algıyı tanımlayabilecek;
3- Biçem ve kompozisyon üzerinden imgeleri analiz edebilecek;
4- Görsel içeriği analiz edebilecek;
5- Görsel sunum tekniklerini uygulayabilecek;
6- Görsel hiyerarşiyi tanımlayabilecek;
7- İmgeler üzerine konuşmak için sözel ve yazınsal becerilerini ve dağarcıklarını geliştirebilecek;
8- Görüntü ve imgelerin plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak,
9- Sanat eserinin (resim, heykel) plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak,

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilerin görsel ortamları çözümleyebilmek ve bu yapıların iletişime etkisini anlamaya yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. Resim, heykel, tasarım nesneleri, sanat eseri görsel özellikleri, renk armonisi ve renk kontrastları.

Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri anlatım, gözlem, tartışma, karşılaştırmadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, sanat eseri, sanat eseri analizi, ders içeriği. -
2) Sanat, kültür ve toplum -
3) Portre -
4) Manzara -
5) Çok figürlü Kompozisyon. -
6) Natürmort -
7) İç mekan -
8) Ara Sınav -
9) Görsel iletişimde renk Temel kompozisyon prensipleri Renk kontrastları ve armoni. -
10) Soyut resim -
11) Soyut, geometrik soyut -
12) Geometrik soyut -
13) Heykel -
14) Endüstriyel tasarım nesneleri -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ppt sunumlar/ ppt presentations
Diğer Kaynaklar: Sınıf içi tartışmalar, ikincil olarak sanat tarihi ile ilgili kaynaklar/in-class discussions, resources related to art history as second degree reference.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
8) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme
9) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme
10) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme
11) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme
12) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.