ODYOMETRİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1620 | Görsel Okuryazarlık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYŞE GÜNAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | Bu dersin odağı görsel biçimin formulasyonu ve görsel ortamlarda kullanımıdır. Ders temel görsel dağarcık üzerinden görsel okur-yazarlığa giriş niteliğindedir. Sanat eserleri ve tasarım nesnelerinin plastik dil (görsel dil) analizini yapabilmek dersin amacıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1- Görsel imgeler üzerine eleştirel düşünme becerisi geliştirebilecek; 2- Görsel algıyı tanımlayabilecek; 3- Biçem ve kompozisyon üzerinden imgeleri analiz edebilecek; 4- Görsel içeriği analiz edebilecek; 5- Görsel sunum tekniklerini uygulayabilecek; 6- Görsel hiyerarşiyi tanımlayabilecek; 7- İmgeler üzerine konuşmak için sözel ve yazınsal becerilerini ve dağarcıklarını geliştirebilecek; 8- Görüntü ve imgelerin plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak, 9- Sanat eserinin (resim, heykel) plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak, |
Bu ders öğrencilerin görsel ortamları çözümleyebilmek ve bu yapıların iletişime etkisini anlamaya yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. Resim, heykel, tasarım nesneleri, sanat eseri görsel özellikleri, renk armonisi ve renk kontrastları. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri anlatım, gözlem, tartışma, karşılaştırmadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, sanat eseri, sanat eseri analizi, ders içeriği. | - |
2) | Sanat, kültür ve toplum | - |
3) | Portre | - |
4) | Manzara | - |
5) | Çok figürlü Kompozisyon. | - |
6) | Natürmort | - |
7) | İç mekan | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Görsel iletişimde renk Temel kompozisyon prensipleri Renk kontrastları ve armoni. | - |
10) | Soyut resim | - |
11) | Soyut, geometrik soyut | - |
12) | Geometrik soyut | - |
13) | Heykel | - |
14) | Endüstriyel tasarım nesneleri | - |
Ders Notları / Kitaplar: | ppt sunumlar/ ppt presentations |
Diğer Kaynaklar: | Sınıf içi tartışmalar, ikincil olarak sanat tarihi ile ilgili kaynaklar/in-class discussions, resources related to art history as second degree reference. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
4) | Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
6) | Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | |
9) | Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |