TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1620 | Görsel Okuryazarlık | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYŞE GÜNAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | - Görüntü ve imgelerin plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak, - Sanat eserinin (resim, heykel) plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak, - Tasarım nesnesinin plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak, - Soyut görsellerin plastik (görsel) dilini kavrama, tanımlama, ifade ve analiz etme becerisi kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sanat eserleri ve tasarım nesnelerinin plastik dil (görsel dil) analizini yapabilmek, 2. Görsel ögelerin plastik dil (görsel dil) analizini yapabilmek, |
Resim, heykel, tasarım nesneleri, sanat eseri görsel özellikleri, renk armonisi ve renk kontrastları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, sanat eseri, sanat eseri analizi, ders içeriği. | - |
2) | Portre | - |
3) | Portre | - |
4) | Manzara | - |
5) | Çok figürlü Kompozisyon. | - |
6) | Natürmort | - |
7) | İç mekan | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Renk kontrastları ve armoni. | - |
10) | Soyut resim | - |
11) | Soyut, geometrik soyut | - |
12) | Geometrik soyut | - |
13) | Heykel | - |
14) | Endüstriyel tasarım nesneleri | - |
Ders Notları / Kitaplar: | ppt sunumlar/ ppt presentations |
Diğer Kaynaklar: | Sınıf içi tartışmalar, ikincil olarak sanat tarihi ile ilgili kaynaklar/in-class discussions, resources related to art history as second degree reference. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 52 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 3 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 1 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 5 |
8) | Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygulayabilme | |
9) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilme, preparatları hazırlayabilme, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | |
10) | Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilme, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlama |