DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1618 | İletişim ve Stres Yönetimİ | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersin Amacı: | Derste öğrencilerin iletişim becerilerinin gelişmesi, stres ve örgütsel stres yönetimi ve kişisel yapı arasındaki ilişkiyi analiz etmeleri ve hayat boyu kazanıma dönüşecek iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Derste, sınıf egzersizleri ve okumalarıyla stresin nasıl ortaya çıktığını anlayarak, yüksek performansa ulaşmak için stres yönetimi prensiplerinin uygulanması öğretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrencilerin kendi iletişim kurma yöntemlerini analiz etmesi 2. İletişim ve ilişki arasındaki farklılıklar ve sınırlar farkındalık kazandırmak. 3. Öğrencilerin iletişim kuramları ve kitle iletişimi hakkında farkındalık kazanması 4. Öğrencilerin stres hakkında bilgi edinmesi. 5. Öğrencilerin birey olarak stres yönetimi becerisi kazanmaları 6. Öğrencilerin stresörler hakkında bilgi edinerek kendi yaşamları ve toplumsal alandaki stresörlere yönelik farkındalık kazanması 7. Öğrencilerin çalışma hayatlarında örgütsel stresin etkisi ve yönetilmesi konusunda beceri kazanmaları 8. Stres ve fiziksel sağlık arasındaki karmaşık ilişkiyi anlamak |
Bu derste iletişim ve stres yönetimi arasındaki ilişki tanımlanacaktır. İletişim türleri, iletişim problemleri, stresin kaynağı, strese bağlı iletişim problemleri, stres yönetiminde kişilik ve sosyal faktörler analiz edilecektir Derste kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır : Ders anlatımı: İletişimle ilgili teorik bilgiler ve iletişim ile stres arasındaki bağlantı, farkındalık ile ilgili bilgi aktarımı, Tartışmalar: Gündelik iletişim akışı, iyi örnekler ve kötü örneklerle ilgili tartışmalar Vaka analizi: Medya ve sosyal medyada yer alan gündelik hayatımızı etkileyen vakalardaki iletişim dili analizi, grup tartışması Araştırma: Verilecek konu başlıklarıyla ilgili makale araştırması ve okumalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kendimizi tanıyalım. Beynin yapısı ve çalışma modeli | Prof.Dr. Turker Kılıc videosunu lutfen izleyin. |
2) | İletişim nedir? İletişim ögeleri ve türleri | Lütfen kendi iletişim yapınıza dair notlar alın. |
3) | İletişim ve ilişki arasındaki fark | |
4) | Başarılı iletişim nedir? | |
5) | Sosyal medya ve iletişim | |
6) | İletişim ve İkna | |
7) | İletişim ve Beden Dili | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Kitle İletişim Araçları nedir? Birey ve kitle iletişimi | |
10) | Stres tanımı, etkileri ve türleri | |
11) | Kişilik ve stres yönetimi | |
12) | Kişilik ve stres yönetimi II | |
13) | Örgütsel stres | |
14) | Genel ders tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kitle İletişim Kuramları, 4x4’lük iletişim, Stres Yönetimi, Kitle Psikolojisi (Frued), Beden Dili- Joe Navarro & Marvin Karlins, Hemen Şimdi Stresi Yenin Kirk D. Strosahl, Patricia J. Robinson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. | 1 |
2) | Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
3) | Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. | 1 |
4) | Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. | 1 |
5) | Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. | 1 |
6) | Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. | 1 |
7) | Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. | 1 |
8) | Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. | 1 |
9) | Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. | 1 |
10) | Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. | 1 |
11) | Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. | 1 |
12) | Teorik mesleki becerilerini pratik uygulama olarak hayata geçirebilen güncel donanıma sahip bir protez teknikeri olmak | 1 |
13) | Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. | 1 |
14) | Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. | 1 |
15) | Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. | 1 |
16) | Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. | 1 |