DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1618 | İletişim ve Stres Yönetimİ | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersin Amacı: | GEP1618 katılımcılarının iletişim becerilerinin gelişmesi, stres ve örgütsel stres yönetimi ve kişisel yapı arasındaki ilişkiyi analiz etmeleri ve hayat boyu kazanıma dönüşecek iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrencilerin kendi iletişim kurma yöntemlerini analiz etmesi 2. İletişim ve ilişki arasındaki farklılıklar ve sınırlar farkındalık kazandırmak. 3. Öğrencilerin iletişim kuramları ve kitle iletişimi hakkında farkındalık kazanması 4. Öğrencilerin stres hakkında bilgi edinmesi. 5. Öğrencilerin birey olarak stres yönetimi becerisi kazanmaları 6. Öğrencilerin stresörler hakkında bilgi edinerek kendi yaşamları ve toplumsal alandaki stresörlere yönelik farkındalık kazanması |
Ders, öğrencilerin iletişimin önemine yönelik farkındalık kazanmaları , problem çözme ve analiz yeteneklerini geliştirerek açık iletişimin önemini fark etmeleri, iç iletişim ,bireyler arası iletişim ve örgütsel iletişim alanında yaşam boyu kazanım elde ederek stres yönetme becerisi kazanmalarına yönelik bilgi aktarımıSekron-online-teamsde ders. Tüm materyaller ve ödevler itslearning üzerinden gerçekleştirilecektir. Derste kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır : Ders anlatımı: İletişimle ilgili teorik bilgiler ve iletişim ile stres arasındaki bağlantı, farkındalık ile ilgili bilgi aktarımı, Tartışmalar: Gündelik iletişim akışı, iyi örnekler ve kötü örneklerle ilgili tartışmalar Vaka analizi: Medya ve sosyal medyada yer alan gündelik hayatımızı etkileyen vakalardaki iletişim dili analizi, grup tartışması Araştırma: Verilecek konu başlıklarıyla ilgili makale araştırması ve okumalar *Ara Sınav Proje %30 %30 *Süreç %10 %10 *Yazılı Ödevler 2 makale yazımı %10 %10 *Final Sınavı yüz yüze klasik yüze %50 %50 TOPLAM 100 sunumları: Verilen projelerin sunumu |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Başlarken | |
2) | Kendimizi tanıyalım. Beynin yapısı ve çalışma modeli | Prof.Dr. Turker Kılıc videosunu lutfen izleyin. |
3) | İletişim nedir? İletişim ögeleri ve türleri | Lütfen kendi iletişim yapınıza dair notlar alın. |
4) | İletişim ve ilişki arasındaki fark | |
5) | Başarılı iletişim nedir? | |
6) | İletişim ve İkna | |
7) | İletişim ve Beden Dili | |
8) | Vize projesi sunumları | |
9) | Kitle İletişim Araçları nedir? Birey ve kitle iletişimi | |
10) | Stres tanımı, etkileri ve türleri | |
11) | Kişilik ve stres yönetimi | |
12) | Örgütsel stres | |
13) | Genel ders tekrarı | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kitle İletişim Kuramları, 4x4’lük iletişim, Stres Yönetimi, Kitle Psikolojisi (Frued), Beden Dili- Joe Navarro & Marvin Karlins, Hemen Şimdi Stresi Yenin Kirk D. Strosahl, Patricia J. Robinson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 15 | 75 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 1 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |