DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1618 | İletişim ve Stres Yönetimİ | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersin Amacı: | GEP1618 katılımcılarının iletişim becerilerinin gelişmesi, stres ve örgütsel stres yönetimi ve kişisel yapı arasındaki ilişkiyi analiz etmeleri ve hayat boyu kazanıma dönüşecek iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrencilerin kendi iletişim kurma yöntemlerini analiz etmesi 2. İletişim ve ilişki arasındaki farklılıklar ve sınırlar farkındalık kazandırmak. 3. Öğrencilerin iletişim kuramları ve kitle iletişimi hakkında farkındalık kazanması 4. Öğrencilerin stres hakkında bilgi edinmesi. 5. Öğrencilerin birey olarak stres yönetimi becerisi kazanmaları 6. Öğrencilerin stresörler hakkında bilgi edinerek kendi yaşamları ve toplumsal alandaki stresörlere yönelik farkındalık kazanması |
Ders, öğrencilerin iletişimin önemine yönelik farkındalık kazanmaları , problem çözme ve analiz yeteneklerini geliştirerek açık iletişimin önemini fark etmeleri, iç iletişim ,bireyler arası iletişim ve örgütsel iletişim alanında yaşam boyu kazanım elde ederek stres yönetme becerisi kazanmalarına yönelik bilgi aktarımıSekron-online-teamsde ders. Tüm materyaller ve ödevler itslearning üzerinden gerçekleştirilecektir. Derste kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır : Ders anlatımı: İletişimle ilgili teorik bilgiler ve iletişim ile stres arasındaki bağlantı, farkındalık ile ilgili bilgi aktarımı, Tartışmalar: Gündelik iletişim akışı, iyi örnekler ve kötü örneklerle ilgili tartışmalar Vaka analizi: Medya ve sosyal medyada yer alan gündelik hayatımızı etkileyen vakalardaki iletişim dili analizi, grup tartışması Araştırma: Verilecek konu başlıklarıyla ilgili makale araştırması ve okumalar *Ara Sınav Proje %30 %30 *Süreç %10 %10 *Yazılı Ödevler 2 makale yazımı %10 %10 *Final Sınavı yüz yüze klasik yüze %50 %50 TOPLAM 100 sunumları: Verilen projelerin sunumu |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Başlarken | |
2) | Kendimizi tanıyalım. Beynin yapısı ve çalışma modeli | Prof.Dr. Turker Kılıc videosunu lutfen izleyin. |
3) | İletişim nedir? İletişim ögeleri ve türleri | Lütfen kendi iletişim yapınıza dair notlar alın. |
4) | İletişim ve ilişki arasındaki fark | |
5) | Başarılı iletişim nedir? | |
6) | İletişim ve İkna | |
7) | İletişim ve Beden Dili | |
8) | Vize projesi sunumları | |
9) | Kitle İletişim Araçları nedir? Birey ve kitle iletişimi | |
10) | Stres tanımı, etkileri ve türleri | |
11) | Kişilik ve stres yönetimi | |
12) | Örgütsel stres | |
13) | Genel ders tekrarı | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kitle İletişim Kuramları, 4x4’lük iletişim, Stres Yönetimi, Kitle Psikolojisi (Frued), Beden Dili- Joe Navarro & Marvin Karlins, Hemen Şimdi Stresi Yenin Kirk D. Strosahl, Patricia J. Robinson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 15 | 75 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 4 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |