REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1618 | İletişim ve Stres Yönetimİ | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersin Amacı: | Derste öğrencilerin iletişim becerilerinin gelişmesi, stres ve örgütsel stres yönetimi ve kişisel yapı arasındaki ilişkiyi analiz etmeleri ve hayat boyu kazanıma dönüşecek iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Derste, sınıf egzersizleri ve okumalarıyla stresin nasıl ortaya çıktığını anlayarak, yüksek performansa ulaşmak için stres yönetimi prensiplerinin uygulanması öğretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrencilerin kendi iletişim kurma yöntemlerini analiz etmesi 2. İletişim ve ilişki arasındaki farklılıklar ve sınırlar farkındalık kazandırmak. 3. Öğrencilerin iletişim kuramları ve kitle iletişimi hakkında farkındalık kazanması 4. Öğrencilerin stres hakkında bilgi edinmesi. 5. Öğrencilerin birey olarak stres yönetimi becerisi kazanmaları 6. Öğrencilerin stresörler hakkında bilgi edinerek kendi yaşamları ve toplumsal alandaki stresörlere yönelik farkındalık kazanması 7. Öğrencilerin çalışma hayatlarında örgütsel stresin etkisi ve yönetilmesi konusunda beceri kazanmaları 8. Stres ve fiziksel sağlık arasındaki karmaşık ilişkiyi anlamak |
Bu derste iletişim ve stres yönetimi arasındaki ilişki tanımlanacaktır. İletişim türleri, iletişim problemleri, stresin kaynağı, strese bağlı iletişim problemleri, stres yönetiminde kişilik ve sosyal faktörler analiz edilecektir Derste kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır : Ders anlatımı: İletişimle ilgili teorik bilgiler ve iletişim ile stres arasındaki bağlantı, farkındalık ile ilgili bilgi aktarımı, Tartışmalar: Gündelik iletişim akışı, iyi örnekler ve kötü örneklerle ilgili tartışmalar Vaka analizi: Medya ve sosyal medyada yer alan gündelik hayatımızı etkileyen vakalardaki iletişim dili analizi, grup tartışması Araştırma: Verilecek konu başlıklarıyla ilgili makale araştırması ve okumalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kendimizi tanıyalım. Beynin yapısı ve çalışma modeli | Prof.Dr. Turker Kılıc videosunu lutfen izleyin. |
2) | İletişim nedir? İletişim ögeleri ve türleri | Lütfen kendi iletişim yapınıza dair notlar alın. |
3) | İletişim ve ilişki arasındaki fark | |
4) | Başarılı iletişim nedir? | |
5) | Sosyal medya ve iletişim | |
6) | İletişim ve İkna | |
7) | İletişim ve Beden Dili | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Kitle İletişim Araçları nedir? Birey ve kitle iletişimi | |
10) | Stres tanımı, etkileri ve türleri | |
11) | Kişilik ve stres yönetimi | |
12) | Kişilik ve stres yönetimi II | |
13) | Örgütsel stres | |
14) | Genel ders tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kitle İletişim Kuramları, 4x4’lük iletişim, Stres Yönetimi, Kitle Psikolojisi (Frued), Beden Dili- Joe Navarro & Marvin Karlins, Hemen Şimdi Stresi Yenin Kirk D. Strosahl, Patricia J. Robinson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |