DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0622 | Yaratıcı Düşünce ve Girişimcilik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, herhangi bir sorunla ilgili sınırlı çözümler üretmek yerine, çözüm için birçok fırsat olabileceğinin öğrenilmesine yardımcı olmaktır. Yaratıcı süreçlere teorik yaklaşımlar; küçük gruplarda, organizasyonlarda, küçük işletmelerde, girişimlerde ve ikna edici durumlardaki belli problemlere yaratıcı çözümlerin somut örnekleriyle değerlendirilebilecek. Ders büyük ölçüde, öğretim üyesinin öğrencilerle kurduğu güçlü etkileşime dayalı olacak. Dersin sonunda öğrencilerin, farklı işletme veya pazarlama sorunlarına yaratıcı düşünce stratejik çözümleri getirebilme yetisini kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu ders öğrencilere yaratıcılık alanındaki temel teoriler ve mevcut konular hakkında genel bir bakış açısı sağlar. II. Yeni iş modelleri ve girişimleri için bireysel yaratıcılıklarını geliştirmeleri ve fikirlerini rahatça ifade edebilmeleri için özel teknikler sunar. III. Yaratıcı birey, yaratım süreci ve yaratıcı işlevselliği geliştirme tekniklerine yönelik modern bir anlayış edinme. IV. Bireysel yaratıcılıklarının güçlü ve zayıf yanlarını saptayabilme. V. Kendini gerçekleştirebilme ve yaratıcı düşünme becerisi (sorunlara hassasiyet, akıcılık, esneklik, özgünlük ve görsel-sözel detaylandırma) |
Yaratıcılık ve İnovasyon Nedir? Bireysel Yaratıcılık Fikir Üretme Teknikleri Yaratıcı Girişimcilik İçin Doğru Çevreyi Geliştirme Girişimcilikte Yaratıcılık ve Inovasyon İşletme Problemlerini Çözmede Yaratıcı Düşüncenin Rolü Problem Tanımlama Yeni İş Modellerinde Yaratıcı Teknikler Takım Çalışmasında Yaratıcılığı Arttırma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | - Grupları belirleme ve ders süreci paylaşma -Yaratıcılık, yaratıcı fikir ve yaratıcı düşünce nedir? | |
2) | Yaratıcılığın 4 boyutu. Ödev değerlendirme / örnek analizi | |
3) | Fikir üretme teknikleri 1 | |
4) | Fikir üretme teknikleri 2 | |
5) | İş modelleri için yaratıcı düşünme stratejileri | |
6) | Yeni işlere odaklanma: Görmenin yeni yolları | |
7) | Girişimcilikte fikirler, fırsatlar ve yenilikçilik 1 | |
8) | Girişimcilikte fikirler, fırsatlar ve yenilikçilik 2 - Vize | |
9) | Fikirleri uygulama. Ödev inceleme ve sunumlar. Kitap inceleme | |
10) | Proje sunumları | |
11) | Proje sunumları 2 ve değerlendirme. | |
12) | Yenilikçi çalışma ortamı yaratma. | |
13) | İş fikrini yaratıcı sunmanın yolları, teknikleri ve modelleri. | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | CRACKING CREATIVITY – Micheal Mihalko Innovation and Entrepreneurship - Peter F. Drucker |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Sunum / Seminer | 3 | 10 | 30 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |