GEP0622 Creative ThinkingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0622 Yaratıcı Düşünce ve Girişimcilik Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, herhangi bir sorunla ilgili sınırlı çözümler üretmek yerine, çözüm için birçok fırsat olabileceğinin öğrenilmesine yardımcı olmaktır. Yaratıcı süreçlere teorik yaklaşımlar; küçük gruplarda, organizasyonlarda, küçük işletmelerde, girişimlerde ve ikna edici durumlardaki belli problemlere yaratıcı çözümlerin somut örnekleriyle değerlendirilebilecek.
Ders büyük ölçüde, öğretim üyesinin öğrencilerle kurduğu güçlü etkileşime dayalı olacak. Dersin sonunda öğrencilerin, farklı işletme veya pazarlama sorunlarına yaratıcı düşünce stratejik çözümleri getirebilme yetisini kazanmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu ders öğrencilere yaratıcılık alanındaki temel teoriler ve mevcut konular hakkında genel bir bakış açısı sağlar.

II. Yeni iş modelleri ve girişimleri için bireysel yaratıcılıklarını geliştirmeleri ve fikirlerini rahatça ifade edebilmeleri için özel teknikler sunar.

III. Yaratıcı birey, yaratım süreci ve yaratıcı işlevselliği geliştirme tekniklerine yönelik modern bir anlayış edinme.

IV. Bireysel yaratıcılıklarının güçlü ve zayıf yanlarını saptayabilme.

V. Kendini gerçekleştirebilme ve yaratıcı düşünme becerisi (sorunlara hassasiyet, akıcılık, esneklik, özgünlük ve görsel-sözel detaylandırma)

Dersin İçeriği

Yaratıcılık ve İnovasyon Nedir?
Bireysel Yaratıcılık
Fikir Üretme Teknikleri
Yaratıcı Girişimcilik İçin Doğru Çevreyi Geliştirme
Girişimcilikte Yaratıcılık ve Inovasyon
İşletme Problemlerini Çözmede Yaratıcı Düşüncenin Rolü
Problem Tanımlama
Yeni İş Modellerinde Yaratıcı Teknikler
Takım Çalışmasında Yaratıcılığı Arttırma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Grupları belirleme ve ders süreci paylaşma -Yaratıcılık, yaratıcı fikir ve yaratıcı düşünce nedir?
2) Yaratıcılığın 4 boyutu. Ödev değerlendirme / örnek analizi
3) Fikir üretme teknikleri 1
4) Fikir üretme teknikleri 2
5) İş modelleri için yaratıcı düşünme stratejileri
6) Yeni işlere odaklanma: Görmenin yeni yolları
7) Girişimcilikte fikirler, fırsatlar ve yenilikçilik 1
8) Girişimcilikte fikirler, fırsatlar ve yenilikçilik 2 - Vize
9) Fikirleri uygulama. Ödev inceleme ve sunumlar. Kitap inceleme
10) Proje sunumları
11) Proje sunumları 2 ve değerlendirme.
12) Yenilikçi çalışma ortamı yaratma.
13) İş fikrini yaratıcı sunmanın yolları, teknikleri ve modelleri.
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: CRACKING CREATIVITY – Micheal Mihalko
Innovation and Entrepreneurship - Peter F. Drucker
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 3 9
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Sunum / Seminer 3 10 30
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.