ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0618 | İletişim ve Stres Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NAZMİYE ARDUÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilerin iletişim kuramları ve metodolojisi konusunda ilerlemesi 2. Öğrencilerin kendi iletişim kurma yönemlerini analiz etmesi 3. İletişim ve ilişki arasındaki farklılıklar ve sınırlar farkındalığını öğrencilere kazandırmak. 4. Öğrencilerin iletişim kuramları ve kitle iletişimi hakkında farkındalık kazanması 5. Öğrencilerin stres hakkında bilgi edinmesi. 6. Öğrencilerin birey olarak stres yönetimi becerisi kazanmaları 7. Öğrencilerin stresörler hakkında bilgi edinerek kendi yaşamları ve toplumsal alandaki stresörlere yönelik farkındaklık kazanması 8. Öğrencilerin örgütsel stres ve faktörü hakkında donanım kazanmaları 9. Öğrencilerin çalışma hayatlarında örgütsel stresin etkisi ve yönetilmesi konusunda beceri kazanmaları 10. Öğrencilerin kişisel gelişimlerine stres yönetimi becerisi kazandırarak gelişimlerini sağlamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Devamlılık %15 Vize %40 Final %45 |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beynin yapısı ve çalışma modeli | |
2) | İletişim nedir? İletişim ögeleri ve türleri | |
3) | İletişim ve ilişki arasındaki fark | |
4) | Başarılı iletişim nedir? | |
5) | sosyal medya ve iletişim | |
6) | Kitle iletişim nedir? Kitle İletişim araçları ve birey | |
7) | İletişimde gürültü nedir? Türkleri ve etkileri | |
8) | Kitle İletişim Araçları | |
9) | Stres tanımı,etkileri ve türleri | |
10) | kişilik ve stres | |
11) | stres yönetimi | |
12) | Örgütsel stres | |
13) | örgütsel stres yönetimi ve yapılandırması | |
14) | final |
Ders Notları / Kitaplar: | Kitle İletişim Kurmaları, 4x4’lül iletişim, Stres Yönetimi |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |