GEP0621 Internal CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0621 Kurumiçi İletişim ve Yenilik Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında dersi alan öğrenciler kurum içi iletişimin içeriği ve işlevlerini, kurum kültürü ve iletişim ilişkisini ve kurum içi iletişimin yöntem ve tekniklerin, yenilik ve örgütsel yenilik kavramlarını öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim sürecini tanımlayabilir ve iletişim dinamiklerini öğrenebilirler.
2) Kurum içi iletişim ile ilgili kavramları tanıyabilirler.
3) Kurum kültürü ve kurum içi iletişim arasındaki ilişkinin farkına varabilirler.
4) Kişilerarası iletişimin kurum içi iletişimdeki önemini kavrayabilirler.
5) Veri toplama, yönetme ve yenilikçi çözüm bulma sürecini yönetebilirler.
6) Kurum kimliğine uygun yenilikçi düşünceyle proje üretebilme yetisi geliştirebilirler.
7) Yenilikçi düşüncenin önündeki engellerin farkına varabilirler.
8) Yenilikçi bir fikri etkili bir şekilde kurumsal yönetime sunabilirler.
9) Bir fikrin ne zaman değerli ve yenilikçi olacağını ayırt edebilirler.
10)Yenilikçi ve geleneksel örgüt kültürleri arasındaki farklılıkları öğrenbilirler.
11) Kurumlar için iç iletişime yönelik çözüm önerisi geliştirebilirler.

Dersin İçeriği

İletişim süreci, kurum içi iletişim, kurum kültürü ve öğeleri, kurum içi iletişim türleri, kişilerarası iletişim ve özellikleri, yenilik ve ilgili kavramlar, yenilik modelleri, yenilikçi örgüt kültürü ve yeniliklerin korunması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı
2) İletişim sürecinin tanımı ve öğeleri
3) Kurum içi iletişim/kurum dışı iletişim kavramlarının tartışılması
4) Kurum kültürü kavramı ve kurum kültürünün öğeleri
5) Kurum kültürü ve kurum içi iletişim ilişkisi
6) Kurum içi iletişim türleri
7) Kişilerarası iletişim ve özellikleri
8) Kişilerarası iletişim ve özellikleri 2 (devam) - Vize
9) Yenilik ve yenilik ile ilişkili kavramlar
10) Yenilik modelleri
11) Yenilik yönetimi
12) Yenilikçi örgüt kültürü
13) Yeniliklerin korunması
14) Öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Interpersonal Communication Book. Joseph A. Devito.
Strategy and Communication for Innovation. Pfeffermann & Nicole.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 13 3 39
Sunum / Seminer 2 10 20
Ödevler 2 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.