BİLİŞSEL NÖROPSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNP5022 | Bilişsel Elektrofizyoloji | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. METEHAN İRAK |
Dersin Amacı: | Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanması için, öğrenciler: 1. Elektroensefalografinin (EEG) biyolojik temelleri 2. Olaya ilişkin potansiyel (OİP) ve salınımların (OİS) kaydı 3.EEG veri yorumlama 4. Nöropsikiyatrik bozukluklarda EEG değişimleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Güncel bilişsel ve nöropsikolojik teorileri tanımlayabilmek, kritik olarak değerlendirebilmek ve karşılaştırabilmek. 2. İnsan davranışının biyopsikososyal belirleyicilerini (biyolojik, psikolojik, genetik, hesaplamalı ve sosyal) anlamak . 3. İleri düzeydeki bilişsel nöropsikolojik kavramlar, uygulamalar ve yaklaşımlar hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmak. 4. Araştırma yöntemleri, istatistiksel uygulamalar ve teknikler hakkında bilgi sahibi olarak bilişsel nöropsikoloji alanında araştırma yürütebilmek. 5. Bireysel ya da grup düzeyinde değerlendirme yaparken etik ilkeleri göz önünde bulundurmak. 6. Bilişsel nöropsikoloji alanı için gerekli olan bilişsel, gelişimsel, klinik, sosyal, davranışsal, genetik ve biyolojik yaklaşımlar arasında ilişkiler kurmak. 7. Niteliksel ve niceliksel verilerin değerlendirilmesi, raporlanması ve sunulması konusunda beceri sahibi olmak. 8. Nöropsikolojik ölçme ve değerlendirme konusunda temel bilgileri kazanmak. 9. Psikolojik süreçler konusunda daha kapsamlı bilgi sahibi olabilmek için bilişsel nöropsikoloji alanıyla yakından ilgili diğer alanlar (örneğin, genetik, nöroloji, psikiyatri, nörogörüntüleme, biyomedikal mühendislik) hakkında temel bilgilere sahip olmak . |
1. Elektrofizyolojiye giriş 2. EEG sinyallerinin biyolojik temelleri 3. EEG mekaniği, teknik detaylar ve veri toplama 4. Olaya ilişkin potansiyeller (OİP) 5. Olaya ilişkin salınımlar (OİS) 6. Klinik uygulamalar ve nörolojik bozukluklardaki değişimler 7. Ara sınav 8. Data toplama I 9. Data toplama II 10. EEG analizi I 11. EEG analizi II 12. Sonuçlar ve yorumlama I 13. Sonuçlar ve yorumlama II 14. Raporlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Elektrofizyolojiye giriş | Niedermeyer & Lopes da Silva (2005). Electroencephalography: Basic Principles, Ch. 1 |
2) | 2. EEG sinyallerinin biyolojik temelleri | Niedermeyer & Lopes da Silva (2005). Electroencephalography: Basic Principles, Ch. 1 |
3) | 3. EEG mekaniği, teknik detaylar ve veri toplama | Luck (2014). Introduction to the ERP Technique, Ch. 3 |
4) | 4. Olaya ilişkin potansiyeller (OİP) | Luck (2014), Ch. 5 |
5) | 5. Olaya ilişkin salınımlar (OİS) | Başar, E. (2012). Brain oscillations in cognitive disorders |
6) | 6. Klinik uygulamalar ve nörolojik bozukluklardaki değişimler | Teplan, M. (2002). Fundamentals of EEG measurement |
7) | 7. Ara sınav | - |
8) | 8. Data toplama I | EGI, Biosemi, BrainVision manual |
9) | 9. Data toplama II | EGI, Biosemi, BrainVision manual |
10) | 10. EEG analizi I | Delorme & Makeig (2004). EEGLAB: An open-source toolbox |
11) | 11. EEG analizi II | Delorme & Makeig (2004). EEGLAB: An open-source toolbox |
12) | 12. Sonuçlar ve yorumlama I | Luck, Ch. 9–10 |
13) | 13. Sonuçlar ve yorumlama II | Luck, Ch. 9–10 |
14) | 14. Raporlama | ERP raporlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Kappenman, E. S., & Luck, S. J. (2012). The effects of electrode impedance on data quality and statistical significance in ERP recordings. Psychophysiology, 47(5), 888–904. Näätänen, R., & Picton, T. (1987). The N1 wave of the human electric and magnetic response to sound: A review and an analysis of the component structure. Psychophysiology, 24(4), 375–425. Polich, J. (2007). Updating P300: An integrative theory of P3a and P3b. Clinical Neurophysiology, 118(10), 2128–2148. |
Diğer Kaynaklar: | Luck, S. J. (2014). An introduction to the event-related potential technique. MIT press. Regan, D. (1989). Human brain electrophysiology: evoked potentials and evoked magnetic fields in science and medicine. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Laboratuvar | 6 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 105 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 1 |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 1 |
1) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
1) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 2 |
1) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 4 |
1) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 1 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 1 |
2) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 3 |
2) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 4 |
3) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 |