CNP5022 Bilişsel ElektrofizyolojiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLİŞSEL NÖROPSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
BİLİŞSEL NÖROPSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNP5022 Bilişsel Elektrofizyoloji Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. METEHAN İRAK
Dersin Amacı: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanması için, öğrenciler:
1. Elektroensefalografinin (EEG) biyolojik temelleri
2. Olaya ilişkin potansiyel (OİP) ve salınımların (OİS) kaydı
3.EEG veri yorumlama
4. Nöropsikiyatrik bozukluklarda EEG değişimleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Güncel bilişsel ve nöropsikolojik teorileri tanımlayabilmek, kritik olarak değerlendirebilmek ve karşılaştırabilmek.
2. İnsan davranışının biyopsikososyal belirleyicilerini (biyolojik, psikolojik, genetik, hesaplamalı ve sosyal) anlamak .
3. İleri düzeydeki bilişsel nöropsikolojik kavramlar, uygulamalar ve yaklaşımlar hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmak.
4. Araştırma yöntemleri, istatistiksel uygulamalar ve teknikler hakkında bilgi sahibi olarak bilişsel nöropsikoloji alanında araştırma yürütebilmek.
5. Bireysel ya da grup düzeyinde değerlendirme yaparken etik ilkeleri göz önünde bulundurmak.
6. Bilişsel nöropsikoloji alanı için gerekli olan bilişsel, gelişimsel, klinik, sosyal, davranışsal, genetik ve biyolojik yaklaşımlar arasında ilişkiler kurmak.
7. Niteliksel ve niceliksel verilerin değerlendirilmesi, raporlanması ve sunulması konusunda beceri sahibi olmak.
8. Nöropsikolojik ölçme ve değerlendirme konusunda temel bilgileri kazanmak.
9. Psikolojik süreçler konusunda daha kapsamlı bilgi sahibi olabilmek için bilişsel nöropsikoloji alanıyla yakından ilgili diğer alanlar (örneğin, genetik, nöroloji, psikiyatri, nörogörüntüleme, biyomedikal mühendislik) hakkında temel bilgilere sahip olmak .

Dersin İçeriği

1. Elektrofizyolojiye giriş
2. EEG sinyallerinin biyolojik temelleri
3. EEG mekaniği, teknik detaylar ve veri toplama
4. Olaya ilişkin potansiyeller (OİP)
5. Olaya ilişkin salınımlar (OİS)
6. Klinik uygulamalar ve nörolojik bozukluklardaki değişimler
7. Ara sınav
8. Data toplama I
9. Data toplama II
10. EEG analizi I
11. EEG analizi II
12. Sonuçlar ve yorumlama I
13. Sonuçlar ve yorumlama II
14. Raporlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Elektrofizyolojiye giriş Niedermeyer & Lopes da Silva (2005). Electroencephalography: Basic Principles, Ch. 1
2) 2. EEG sinyallerinin biyolojik temelleri Niedermeyer & Lopes da Silva (2005). Electroencephalography: Basic Principles, Ch. 1
3) 3. EEG mekaniği, teknik detaylar ve veri toplama Luck (2014). Introduction to the ERP Technique, Ch. 3
4) 4. Olaya ilişkin potansiyeller (OİP) Luck (2014), Ch. 5
5) 5. Olaya ilişkin salınımlar (OİS) Başar, E. (2012). Brain oscillations in cognitive disorders
6) 6. Klinik uygulamalar ve nörolojik bozukluklardaki değişimler Teplan, M. (2002). Fundamentals of EEG measurement
7) 7. Ara sınav -
8) 8. Data toplama I EGI, Biosemi, BrainVision manual
9) 9. Data toplama II EGI, Biosemi, BrainVision manual
10) 10. EEG analizi I Delorme & Makeig (2004). EEGLAB: An open-source toolbox
11) 11. EEG analizi II Delorme & Makeig (2004). EEGLAB: An open-source toolbox
12) 12. Sonuçlar ve yorumlama I Luck, Ch. 9–10
13) 13. Sonuçlar ve yorumlama II Luck, Ch. 9–10
14) 14. Raporlama ERP raporlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kappenman, E. S., & Luck, S. J. (2012). The effects of electrode impedance on data quality and statistical significance in ERP recordings. Psychophysiology, 47(5), 888–904.

Näätänen, R., & Picton, T. (1987). The N1 wave of the human electric and magnetic response to sound: A review and an analysis of the component structure. Psychophysiology, 24(4), 375–425.

Polich, J. (2007). Updating P300: An integrative theory of P3a and P3b. Clinical Neurophysiology, 118(10), 2128–2148.
Diğer Kaynaklar: Luck, S. J. (2014). An introduction to the event-related potential technique. MIT press.
Regan, D. (1989). Human brain electrophysiology: evoked potentials and evoked magnetic fields in science and medicine.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Laboratuvar 6 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 105
Ara Sınavlar 2 10
Final 1 10
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 1
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 1
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
1) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 1
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 1
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 2
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3
2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 4
3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 3