MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4907 | Hasen - Enerji Politikaları ve Stratejileri | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN |
Dersin Amacı: | Küresel bir çerçeveden bakıldığında, enerji politikaları birçok amaç sunar. Bunlardan bazıları; a) Nüfus artışına bağlı olarak artan enerji ihtiyacını karşılamak ve gelirleri arttırmak b) Enerji kullanımına erişimi yetersiz olan milyarlarca insanın temel ihtiyaçlarını karşılamak c) Enerjinin yaygın üretim, dağıtım ve tüketim yollarının sebep olduğu ciddi çevresel zararın artan risklerine cevap vermek. Bunların yanı sıra enerji politikaları, enerji güvenliği hakkındaki jeopolitik endişelere, uluslararası piyasalar ve politikalarla olan rekabete ayrılmaz bir şekilde bağlıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Çeşitli devlet kurumları ve tüzel kişiliklerin enerji politika bilgileri ve ihtiyaçlarını belirleyebilme 2) Genel terimler ve temel kavramları tanımlama 3) Mevcut veya önerilen enerji politikalarını ciddi derecede inceleme; hataları çıkarma, uygulamanın istenmeyen sonuçlarını bulma, gelişim için öneriler sunma 4) Siyasal, çevresel ve ekonomik perspektiflerinden enerji politikalarının faktörlerini belirleme; ve bu fakörlerin nasıl birbirleriyle uyuşmazlık veya tamamlayıcı bir biçimde olduklarını açıklayabilme 5) Enerji politikası kavramını anlama ve politikasına karar verme için strateji geliştirme |
Türkiye'deki enerji politikaları, Avrupa ile karşılaştırma, yenilenebilir enerji ve akıllı şebeke politikaları, enerji politikalarının geleceği, mevcut duruma göre strateji gelişimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Enerji Politikalarına Giriş | |
2) | Elektriğe Giriş | |
3) | Enerji Politikaları: Genel Bakış | |
4) | Türkiye'deki Enerji Politikaları | |
5) | Yenilenebilir Enerji ve Kamu Politikası | |
6) | Yenilenebilir Enerji ve Akıllı Şebeke Politikaları | |
7) | Avrupa ile Politikaların Karşılaştırılması | |
8) | Enerji Politikası ve Güvenlik | |
9) | Enerji İstihbarat Raporları | |
10) | Enerji Veri Tabanları | |
11) | Enerji Politikasının Geleceği | |
12) | Enerji Stratejileri | |
13) | Gelişen Enerji Stratejileri | |
14) | Durum Çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Fred Bosselman et al., Energy, Economics and the Environment: Cases and Materials, 3rd Edition (Foundation Press: 2010) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 17 | 6 | 102 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |