COP4907 Hasen- Energy Politics and StrategiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4907 Hasen - Enerji Politikaları ve Stratejileri Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN
Dersin Amacı: Küresel bir çerçeveden bakıldığında, enerji politikaları birçok amaç sunar. Bunlardan bazıları; a) Nüfus artışına bağlı olarak artan enerji ihtiyacını karşılamak ve gelirleri arttırmak b) Enerji kullanımına erişimi yetersiz olan milyarlarca insanın temel ihtiyaçlarını karşılamak c) Enerjinin yaygın üretim, dağıtım ve tüketim yollarının sebep olduğu ciddi çevresel zararın artan risklerine cevap vermek. Bunların yanı sıra enerji politikaları, enerji güvenliği hakkındaki jeopolitik endişelere, uluslararası piyasalar ve politikalarla olan rekabete ayrılmaz bir şekilde bağlıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çeşitli devlet kurumları ve tüzel kişiliklerin enerji politika bilgileri ve ihtiyaçlarını belirleyebilme
2) Genel terimler ve temel kavramları tanımlama
3) Mevcut veya önerilen enerji politikalarını ciddi derecede inceleme; hataları çıkarma, uygulamanın istenmeyen sonuçlarını bulma, gelişim için öneriler sunma
4) Siyasal, çevresel ve ekonomik perspektiflerinden enerji politikalarının faktörlerini belirleme; ve bu fakörlerin nasıl birbirleriyle uyuşmazlık veya tamamlayıcı bir biçimde olduklarını açıklayabilme
5) Enerji politikası kavramını anlama ve politikasına karar verme için strateji geliştirme

Dersin İçeriği

Türkiye'deki enerji politikaları, Avrupa ile karşılaştırma, yenilenebilir enerji ve akıllı şebeke politikaları, enerji politikalarının geleceği, mevcut duruma göre strateji gelişimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve Enerji Politikalarına Giriş
2) Elektriğe Giriş
3) Enerji Politikaları: Genel Bakış
4) Türkiye'deki Enerji Politikaları
5) Yenilenebilir Enerji ve Kamu Politikası
6) Yenilenebilir Enerji ve Akıllı Şebeke Politikaları
7) Avrupa ile Politikaların Karşılaştırılması
8) Enerji Politikası ve Güvenlik
9) Enerji İstihbarat Raporları
10) Enerji Veri Tabanları
11) Enerji Politikasının Geleceği
12) Enerji Stratejileri
13) Gelişen Enerji Stratejileri
14) Durum Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fred Bosselman et al., Energy, Economics and the Environment: Cases and Materials, 3rd Edition (Foundation Press: 2010)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 17 6 102
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.