ADV4626 Advanced CopywritingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4626 İleri Metin Yazarlığı Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL ŞENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, reklam yazarlığına yönelik uygulama becerilerinin 360 derece entegre iletişim çerçevesinde geliştirilmesini, yaratıcı fikir stratejilerini hayata geçirme yollarının ortaya koyulmasını hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Günümüz reklamlarındaki yaratıcı stratejileri ve görsel imge yapılanmasını tanıyacaktır.
2- İkna edici mesajın temel bileşenlerini ayırt edecektir.
3- Farklı iletişim kanalları için içerik geliştirebilecektir.
4- Görsel olarak durduruculuğu olan reklamları ortaya koymak için ihtiyaç olan görselleştirme becerilerine sahip olacaktır.
5- Yazarak bir fikri ya da amacı benimsetme yetkinliği kazanacaktır.
6- Reklam metni üzerinden tüketicinin güvenini kazanmanın yollarına dair bilgi edinecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders; marka stratejisiyle uyumlu, tüketici içgörüsüne dayanan, kültürel gerçeklerden beslenen reklam metni yazma tekniklerini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Haftalık ders programının ve dersin tanıtılması.
2) İnsani dokunuş: Tüketici ile ürünü yakınlaştırmak.
3) Tüketici içgörüsünü marka fikrine çevirmek. Ödev 1
4) Marka vaadini hikayeleştirmek. Ödev 2
5) Yaratıcı bir araç olarak metafor.
6) Karakter olarak marka.
7) Postmodern reklam.
8) Proje Sunumu.
9) Dijital dünyayı anlamak: - Sosyal medyada iletişim kurmak için yol göstericiler.
10) Twitter dilinde yazmak ve içerik geliştirmek.
11) Facebook dilinde yazmak ve içerik geliştirmek.
12) Marka vakaları 1: Reklam yazarlığı nasıl değer yaratır?
13) Marka vakaları 2: Reklam yazarlığı nasıl değer yaratır? Ödev 3
14) Bugünün interaktif tüketicisi nasıl bir yaratıcılık bekliyor?

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları farklı kaynaklardan sağlanarak haftalık olarak ilan edilecektir.

Course notes will be provided from different sources and will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Proje 1 2 2
Ödevler 3 9 27
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek