REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4626 | İleri Metin Yazarlığı | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL ŞENER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, reklam yazarlığına yönelik uygulama becerilerinin 360 derece entegre iletişim çerçevesinde geliştirilmesini, yaratıcı fikir stratejilerini hayata geçirme yollarının ortaya koyulmasını hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Günümüz reklamlarındaki yaratıcı stratejileri ve görsel imge yapılanmasını tanıyacaktır. 2- İkna edici mesajın temel bileşenlerini ayırt edecektir. 3- Farklı iletişim kanalları için içerik geliştirebilecektir. 4- Görsel olarak durduruculuğu olan reklamları ortaya koymak için ihtiyaç olan görselleştirme becerilerine sahip olacaktır. 5- Yazarak bir fikri ya da amacı benimsetme yetkinliği kazanacaktır. 6- Reklam metni üzerinden tüketicinin güvenini kazanmanın yollarına dair bilgi edinecektir. |
Bu ders; marka stratejisiyle uyumlu, tüketici içgörüsüne dayanan, kültürel gerçeklerden beslenen reklam metni yazma tekniklerini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Haftalık ders programının ve dersin tanıtılması. | |
2) | İnsani dokunuş: Tüketici ile ürünü yakınlaştırmak. | |
3) | Tüketici içgörüsünü marka fikrine çevirmek. Ödev 1 | |
4) | Marka vaadini hikayeleştirmek. Ödev 2 | |
5) | Yaratıcı bir araç olarak metafor. | |
6) | Karakter olarak marka. | |
7) | Postmodern reklam. | |
8) | Proje Sunumu. | |
9) | Dijital dünyayı anlamak: - Sosyal medyada iletişim kurmak için yol göstericiler. | |
10) | Twitter dilinde yazmak ve içerik geliştirmek. | |
11) | Facebook dilinde yazmak ve içerik geliştirmek. | |
12) | Marka vakaları 1: Reklam yazarlığı nasıl değer yaratır? | |
13) | Marka vakaları 2: Reklam yazarlığı nasıl değer yaratır? Ödev 3 | |
14) | Bugünün interaktif tüketicisi nasıl bir yaratıcılık bekliyor? |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları farklı kaynaklardan sağlanarak haftalık olarak ilan edilecektir. Course notes will be provided from different sources and will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 30 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 3 | 9 | 27 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |