REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2628 | Yapay Zeka Destekli Tasarım | Bahar | 2 | 2 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YEŞİM ULUSU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BERNA BALCI |
Dersin Amacı: | Bu ders gerekli tasarım programlarını kullanarak (Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator) yaratıcı süreci planlamak ve uygulamak için gerekli beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin diğer bir hedefi, yeni çağın yeni mecralarını kullanabilen, alternatif kanallar yaratabilen Yapay zeka teknikleri hakim geleceğin reklamcılarını yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Tasarım kavramı ve tasarım teorilerinin temel prensiplerini algılar 2) Görsel İletişim Tasarımı, Grafik Tasarım ve Reklam Tasarımı arasındaki farklılıkları kavrar. 3) Görsel İletişim Tasarımı’nda algı ve ikna kavramlarını yorumlar 4) Tasarımda renk kavramını kavrar. 5) Grafik tasarım ve reklam tasarımının temel yaklaşımlarını kavranır. 6) Vektörel çizim programı Adobe Illustrator’u kullanır. 7) Görüntü işlem programı Adobe Photoshop’u kullanır. 8) Tasarım için yapay zeka araçlarını kullanır. |
Öğrenciler, temel tasarım, görsel iletisim tasarımı ve reklam tasarımı prensipleri çerçevesinde klasik, çağdaş tasarımı üzerine özgün çalışmalar gerçekleştirmektedirler. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Uygulama: Öğrencilerin tasarımlar yapması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yapay zeka nedir? Reklam ve tasarımda kullanımı | |
2) | Tasarım süreçlerinde kullanılan yapay zeka tabanlı araçlar (Adobe Firefly, Canva AI, DALL-E, MidJourney vb.) | |
3) | Görsel oluşturma için veri seçimi ve analiz / Yapay zekanın görsel stil ve içerik üretiminde kullanımı | |
4) | Yapay zekanın yaratıcı stratejide kullanımı | |
5) | Görsel optimizasyon ve düzenleme Renk paletleri, tipografi ve kompozisyon önerileri | |
6) | Video düzenleme ve animasyon için yapay zeka araçları (Runway AI, Kaiber vb.) Basit animasyon | |
7) | Yapay zeka kullanımının etik boyutları Fikri mülkiyet hakları ve telif konuları | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Reklam Kampanyası için Yapay Zeka Tabanlı Strateji Geliştirme Hedef kitle analizi ve segmentasyon AI ile strateji oluşturma ve optimizasyon | |
10) | AR (Artırılmış Gerçeklik) ve VR (Sanal Gerçeklik) için AI destekli içerik üretimi | |
11) | AI algoritmalarıyla bireyselleştirilmiş içerik oluşturma | |
12) | Farklı AI araçlarıyla oluşturulan içeriği birleştirme | |
13) | Veri analitiği ve müşteri deneyimi entegrasyonu | |
14) | Proje sunumları (görsel, video ve metinler) |
Ders Notları / Kitaplar: | Advertising Design and Typography, Alex White (Allworth Press-2006) • Cutting Edge Advertising, Jim Aitchison (Practice Hall-2004) • Advertising Principles and Practice, Sandra E. Moriarty (Pearson Education-2009) |
Diğer Kaynaklar: | • Communication Arts Magazine • Novum Magazine • Gallery Magazine |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 5 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 2 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 4 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 3 |