HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4528 | Kriz İletişimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders üç ana alana odaklanacaktır: (1) bireysel, kurumsal ve yönetimselseviyede karar vermede, müzakere ve krizlerin karakteristiği ve doğası(2) krizler, yönetimleri ve kriz önleme metodolojileri; müzakere stratejileri ile ilgili teorik ve pratik çalışmalarına kriz yönetiminde temel vaka çalışmaları ile giriş yapılaca(3) Kriz yönetiminda anahtar bir vaka çalışması incelenecektir. bir inceleme. Yönetim bir dizi yanıt verirken, askeri-siyasi krizler gözden geçirilecektir;elbette, rekabetçi ortamda kurumlarıın bu ekonomik krizlerle nasıl mücadele ettikleri, karar verme aşamaları ve algı yönetimleri için neler yaptıkları da incelemeye alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler için kriz iletişimi temel terimleri tanımlamak mümkün olacak 2) Öğrenciler, kriz iletişimi boyutlarını açıklayabilecekler 3) Öğrencilerin kriz terimlerini açıklaması mümkün olacak 4) Öğrencilerin kriz türlerini tanımlaması mümkün olacak 5) Öğrenciler örgütsel değişim, toplam kalite tespiti stratejik planlama ve yönetim kavramlarını tanımlayabilir olacaklar 6) Öğrencilerin kriz iletişimin gelişimini analiz etmesi mümkün olacak 7) Ara 8) Öğrenciler, kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilecekler 9) Öğrencilerin, kriz ve kriz sonrası dönem için strateji ve taktikler geliştirmeleri mümkün olacak 10) Öğrencilerin medya ilişkileri yönetimi mümkün olacak 11) Öğrenciler, kriz iletişiminde pr rolünü belirleyebilecek 12) Öğrencilerin, kriz iletişim sürecini açıklaması mümkün olacak 13) Öğrencilerin, kriz iletişim sürecini açıklaması mümkün olacak 14) Öğrencilerin, kriz iletişim sürecini açıklaması mümkün olacak |
Crisis communication process within the framework of the basic concepts will be discussed in this course. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Kriz Nedir? | |
2) | Krizin Kavramsal Boyutları | |
3) | Krizin Kavramsal Boyutları II | |
4) | Kriz Türleri | |
5) | Kriz Yönetimi ve İlişkili Alanlar | |
6) | Kriz Yönetim Strateji ve Modelleri | |
7) | Kriz Öncesi Dönemde Yönetim | |
8) | Kriz Sırası ve Kriz Sonrası Dönemde Yönetim | |
9) | Kriz ve Medya | |
10) | Kriz İletişimi ve Halkla İlişkiler | |
11) | Kriz İletişimi ve Halkla İlişkiler II | |
12) | Örnek Olaylar | |
13) | Örnek Olaylar | |
14) | Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ödevler | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 3 | 7 |
Final | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü | 90 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | 5 |
2) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | 5 |
3) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | 5 |
4) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 5 |
5) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | 4 |
6) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | 3 |
7) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | 5 |
8) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | 4 |
9) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | 4 |
10) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | 4 |
11) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
12) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | 4 |
13) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | 4 |
14) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. | 4 |