PRL4528 Crisis CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4528 Kriz İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders üç ana alana odaklanacaktır: (1) bireysel, kurumsal ve yönetimselseviyede karar vermede, müzakere ve krizlerin karakteristiği ve doğası(2) krizler, yönetimleri ve kriz önleme metodolojileri; müzakere
stratejileri ile ilgili teorik ve pratik çalışmalarına kriz yönetiminde temel vaka çalışmaları ile giriş yapılaca(3) Kriz yönetiminda anahtar bir vaka çalışması incelenecektir.
bir inceleme. Yönetim bir dizi yanıt verirken, askeri-siyasi krizler gözden
geçirilecektir;elbette, rekabetçi ortamda kurumlarıın bu ekonomik krizlerle nasıl mücadele ettikleri, karar verme aşamaları ve algı yönetimleri için neler yaptıkları da incelemeye alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler için kriz iletişimi temel terimleri tanımlamak mümkün olacak
2) Öğrenciler, kriz iletişimi boyutlarını açıklayabilecekler
3) Öğrencilerin kriz terimlerini açıklaması mümkün olacak
4) Öğrencilerin kriz türlerini tanımlaması mümkün olacak
5) Öğrenciler örgütsel değişim, toplam kalite tespiti stratejik planlama ve
yönetim kavramlarını tanımlayabilir olacaklar
6) Öğrencilerin kriz iletişimin gelişimini analiz etmesi mümkün olacak
7) Ara
8) Öğrenciler, kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilecekler
9) Öğrencilerin, kriz ve kriz sonrası dönem için strateji ve taktikler
geliştirmeleri mümkün olacak
10) Öğrencilerin medya ilişkileri yönetimi mümkün olacak
11) Öğrenciler, kriz iletişiminde pr rolünü belirleyebilecek
12) Öğrencilerin, kriz iletişim sürecini açıklaması mümkün olacak
13) Öğrencilerin, kriz iletişim sürecini açıklaması mümkün olacak
14) Öğrencilerin, kriz iletişim sürecini açıklaması mümkün olacak

Dersin İçeriği

Crisis communication process within the framework of the basic concepts will be discussed in this course.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Kriz Nedir?
2) Krizin Kavramsal Boyutları
3) Krizin Kavramsal Boyutları II
4) Kriz Türleri
5) Kriz Yönetimi ve İlişkili Alanlar
6) Kriz Yönetim Strateji ve Modelleri
7) Kriz Öncesi Dönemde Yönetim
8) Kriz Sırası ve Kriz Sonrası Dönemde Yönetim
9) Kriz ve Medya
10) Kriz İletişimi ve Halkla İlişkiler
11) Kriz İletişimi ve Halkla İlişkiler II
12) Örnek Olaylar
13) Örnek Olaylar
14) Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 5 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ödevler 5 10
Küçük Sınavlar 1 2
Ara Sınavlar 3 7
Final 3 15
Toplam İş Yükü 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 5
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 5
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 5
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 5
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 4
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 3
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 5
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 4
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 4
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 4
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 2
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 4
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 4
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 4