ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4938 | Televizyon Atölyesi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tv Workshop dersi ileri düzeyde tv yayıncılığı ve produksiyonu üretimine yönelik olarak hazırlanmıstır. Ders içeriği iki temel dinamik çerçevesindetasarlanmıstır. Teorik olarak bir cerceve olusturmak, tv'nin homojen yapısı cercevesindeki akademik uretimleri aktarmak ve tv produksiyonu gerceklestirmek. İkinci yarısında ise tv studyo prodüksiyonları uretimleri gerceklestirilmesini saglamak. Dersin bu cercevede temel amacı teorik ve prodüksiyon üretimi yapısını bir butunluk icersinde gercekelstirilmesini saglamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yaratıcılık-uretim ve gerceklestirme surecinde proje uretimini gerceklestirebilir. 2. TV programlarını analiz ederek yeni kazanımlar olusturabilir 3. Görsel dil ve görsel dilin oluşumlarını araştırma ve yorumlama yetisi edinir. 4. Gerçeklik ve tv ilişkisini çözümleyebilir. 5. Teknik ekipman ile çalışarak motor beceri kabileyeti geliştirir. 6. Görsel anlatım ile duyguların etkileşimi konusunda bilgi edinir. |
Tv workshop dersi tv yayıncılıgı ve uretimi uzerine teorik bilgilerin uygulamayla paralel aktarınmı, metin yazımından tv programı üretimine kadar olan surecin aktarılması dersin icerigini olusturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Belgesel ve tv etkisi | |
2) | Haber,bilgi ve televizyon | |
3) | Televizyonda içerik uretimi ve anlatı dili | |
4) | TV Çalışmaları ve uygulamaları | |
5) | TV'de günlük üretim ve yayın yapısı | |
6) | Bilgi ve tv Haberciliği | |
7) | TV program uygulamaları | |
8) | TV Program uygulamaları ve proje | |
9) | Işık ve sinematografi | |
10) | Ses ve kurgu | |
11) | Prodüksiyon | |
12) | Proje sunumları ve degerlendirmeleri | |
13) | Belgesel ve TV yayıncılığı | |
14) | Belgesel programları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Holland, P. (1997) The Television Handbook, Routledge: London 2. Lee Goldberg-Willian Rabkin )2003) Successful Television Writing |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 9 | % 10 |
Uygulama | 4 | % 20 |
Arazi Çalışması | 4 | % 10 |
Ödev | 3 | % 10 |
Projeler | 3 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Proje | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |