FTV4938 TV WorkshopBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4938 Televizyon Atölyesi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Tv Workshop dersi ileri düzeyde tv yayıncılığı ve produksiyonu üretimine yönelik olarak hazırlanmıstır. Ders içeriği iki temel dinamik çerçevesindetasarlanmıstır. Teorik olarak bir cerceve olusturmak, tv'nin homojen yapısı cercevesindeki akademik uretimleri aktarmak ve tv produksiyonu gerceklestirmek. İkinci yarısında ise tv studyo prodüksiyonları uretimleri gerceklestirilmesini saglamak. Dersin bu cercevede temel amacı teorik ve prodüksiyon üretimi yapısını bir butunluk icersinde gercekelstirilmesini saglamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yaratıcılık-uretim ve gerceklestirme surecinde proje uretimini gerceklestirebilir.
2. TV programlarını analiz ederek yeni kazanımlar olusturabilir
3. Görsel dil ve görsel dilin oluşumlarını araştırma ve yorumlama yetisi edinir.
4. Gerçeklik ve tv ilişkisini çözümleyebilir.
5. Teknik ekipman ile çalışarak motor beceri kabileyeti geliştirir.
6. Görsel anlatım ile duyguların etkileşimi konusunda bilgi edinir.

Dersin İçeriği

Tv workshop dersi tv yayıncılıgı ve uretimi uzerine teorik bilgilerin uygulamayla paralel aktarınmı, metin yazımından tv programı üretimine kadar olan surecin aktarılması dersin icerigini olusturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Belgesel ve tv etkisi
2) Haber,bilgi ve televizyon
3) Televizyonda içerik uretimi ve anlatı dili
4) TV Çalışmaları ve uygulamaları
5) TV'de günlük üretim ve yayın yapısı
6) Bilgi ve tv Haberciliği
7) TV program uygulamaları
8) TV Program uygulamaları ve proje
9) Işık ve sinematografi
10) Ses ve kurgu
11) Prodüksiyon
12) Proje sunumları ve degerlendirmeleri
13) Belgesel ve TV yayıncılığı
14) Belgesel programları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Holland, P. (1997) The Television Handbook, Routledge: London
2. Lee Goldberg-Willian Rabkin )2003) Successful Television Writing

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar 9 % 10
Uygulama 4 % 20
Arazi Çalışması 4 % 10
Ödev 3 % 10
Projeler 3 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Proje 14 3 42
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.