MATEMATİK BİLGİSAYAR | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4632 | Global Reklamcılık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. EREN DEMİRKIRAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders globalleşme,uluslararası pazarlar,global reklam ve dünya çapında bütünleşik pazarlama iletişimi kavramları üzerine yapılandırılmıştır. Öğrenciler bu derste; a) globalleşme kavramının tarihsel,ekonomik,sosyal ve kültürel boyutları b) global reklamcılığın temelleri ve uygulamaları c) global pazarlarda reklam ajansları ve reklamverenlerin iletişim stratejileri kurmada yaşadıkları çelişkileri ve zorlukları d) iletişim stratejisinde standartlaşma ve global markalar için reklam ajansı seçim kriterleri konularını, e) "küresel düşün, yerel hareket et" felsefesini f) kültürlerarası farklılıkların/boyutların (Geert Hofstede'ye göre) küresel reklamlara yansımalarını kavramaya çalışacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Küreselleşmeye doğru gidişi ayırt etmek ve 21. yüzyılın tarihini kısaca özetleyebilmek 2) Pazarların küreselleşmesini kavramak 3) Küresel markalamayı açıklamak 4) Küresel iletişim stratejileri ve planları geliştirebilmek 5) Dünya çapındaki başlıca reklam ajanslarını ve onların işlerini ayırt etmek 6) Küresel medya ve mesaj seçimine karar vermek 7) Küresel arenada reklamı düzenleyen unsur veya kuruluşları tanımak 8) Küresel pazara sosyal sorumluluğu ve etik bakış açısını katmak 9) Küresel reklamcılık alanında verilen herhangi bir örnek olayı değerlendirmek ve yorumlamak |
Bu ders küresel çapta bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde reklamcılığın bugünkü ve gelecekteki konumunu öğrencilere aktarmayı hedefler. Bu dersi alan öğrenciler uluslararası ortaklı reklam ajansları veya işletmelerde, ayrıca yurtdışında faaliyet gösteren reklam ajanslarıyla işletmelerde çalıştıklarında ihtiyaç duyacakları teorik altyapıya sahip olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Küreselleşirken... 21.yüzyıl pazarlarının özet bir tarihi | Okuma metni |
3) | Pazarların küreselleşmesi, Politik,ekonomik,kültürel,teknolojik faktörler ve rekabet, Tüketici ihtiyaç ve zevklerinin homojenleşmesi, Kültür ve reklamın nasıl işlediği, Reklamcılık sektörü | Yok |
4) | Küresel Marka: Küresel markaların algılanışı, Küresel markalama stratejileri, Marka konumlandırması, Standardizasyon | Okuma metni |
5) | Küresel iletişim stratejileri ve planlama - 1.Ödevin teslimi | 1.Ödev için hazırlık |
6) | Küresel pazardaki reklam ajansları | Okuma metni |
7) | Küresel medya ve mesaj verme - Final Projesini açıklama | Yok |
8) | Tekrar | Önceki konuları tekrar etme |
9) | Küresel alanda reklamı düzenleyen unsur ve kuruluşlar | Okuma metni |
10) | Küresel pazarda sosyal sorumluluk ve etik - 2.ödev teslimi | 2. ödev için hazırlık |
11) | Küresel reklam örnekleri: Amerikan reklamcılığı | Okuma metni |
12) | Küresel reklam örnekleri: Avrupa reklamcılığı | Yok |
13) | Küresel reklam örnekleri: Rusya,Çin,Japonya,Hindistan,vd. | Okuma metni |
14) | Türk reklamcılığından örnek olaylar | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Zorunlu Ders Kitabı/Required Text Book: De Mooij Marieke (1997) , Global Marketing and Advertising: Understanding Global Paradoxes, Sage Pub. Ders notları/okumalar:Okumaların okunması zorunludur ! Okumalar dersin en önemli bölümünü oluşturmaktadır. Tartışılacak okuma bir hafta önce öğrencilere verilmektedir. Course notes: It is compulsory to read the reading material ! The readings make the most important part of the course. The reading, which will be discussed, will be handed out one week earlier. |
Diğer Kaynaklar: | Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane (2006) Marketing Management, 12/E, Prentice Hall Mueller Barbara ( 2001), International Advertising: Communicating across Cultures,Wadsworth Pub. Clow E. Kenneth, Baack Donald ( 2001), Integrated Advertising, Promotion & Marketing Communications, Prentice Hall Friedman L. Thomas ( 2005), World is Flat, Farrar,Straus and Giroux Pub. Richard Nisbett (2004), The Geography of Thought: How Asians and Westerners Think Differently...and Why, Free Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik ve bilgisayar bilimi teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematik ve bilgisayar bilimlerini, disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik ve bilgisayar bilimleri alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |