BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4526 | Global Halkla İlişkiler | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı küresel halkla ilişkiler endüstrisinin yapısı ve uygulamalarını genel olarak, eleştirel bir anlayış ile; farklı kültürlerdeki halkla ilişkiler endüstrisi ve uygulamalarınınsa kendine özgü doğasını göstermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Global halkla ilişkilerin temel terimlerini tanımlamak 2) Global halkla ilişkilerin kavramlarını açıklamak 3) Uluslararası Halkla ilişkilerin temel terimlerini tanımlamak 4) Farklı kültürleri ayırt etmek ve PR eğitimin önemini farkına varmak 5) Halkla ilişkiler faaliyetlerini yönetmek 6) Global halkla ilişkiler sürecini tanımlamak 7) Global pr ve uluslararası pr sürecini tanımlamak |
Global halkla ilişkilerin temel kavramları anlatılarak, farklı ülkelerdeki halkla ilişkiler çalışmaları ayrıntıları ile ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş-Global halkla ilişkiler nedir? | |
2) | Küresel halkla ilişkilerin teorik bir çerçevesi, araştırma ve uygulama | |
3) | Uluslararası Halkla İlişkiler | |
4) | Çokkültürlülük ve halkla ilişkiler eğitimi | |
5) | Uluslararası kurumsal halkla ilişkiler, kurumsal sosyal sorumluluk, sivil toplum kuruluşları | |
6) | Örnek çalışmalar: Asya | |
7) | Örnek çalışmalar: Avustralya | |
8) | Örnek çalışmalar: Afrika | |
9) | Örnek çalışmalar: Avrupa | |
10) | Örnek çalışmalar: Avrupa | |
11) | Örnek çalışmalar: Amerika | |
12) | Örnek Çalışmalar: Amerika | |
13) | Öğrenci projeleri | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | The Global Public Relations Handbook Theory Research and Practice – Krishnamurthy Srıramesh , Dejan Vercic Global Public Relations Spanning Borders Spanning Cultures – Alan R. Freitag, Ashli Quensinberry Stokes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 6 | 12 |
Final | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 111 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. | |
3) | Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. | |
4) | Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. | |
5) | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. | |
6) | Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. | |
7) | Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. | |
8) | Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. | |
9) | İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. | |
10) | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |