PRL4526 Global PRBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4526 Global Halkla İlişkiler Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı küresel halkla ilişkiler endüstrisinin yapısı ve uygulamalarını genel olarak, eleştirel bir anlayış ile; farklı kültürlerdeki halkla ilişkiler endüstrisi ve uygulamalarınınsa kendine özgü doğasını göstermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Global halkla ilişkilerin temel terimlerini tanımlamak
2) Global halkla ilişkilerin kavramlarını açıklamak
3) Uluslararası Halkla ilişkilerin temel terimlerini tanımlamak
4) Farklı kültürleri ayırt etmek ve PR eğitimin önemini farkına varmak
5) Halkla ilişkiler faaliyetlerini yönetmek
6) Global halkla ilişkiler sürecini tanımlamak
7) Global pr ve uluslararası pr sürecini tanımlamak

Dersin İçeriği

Global halkla ilişkilerin temel kavramları anlatılarak, farklı ülkelerdeki halkla ilişkiler çalışmaları ayrıntıları ile ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş-Global halkla ilişkiler nedir?
2) Küresel halkla ilişkilerin teorik bir çerçevesi, araştırma ve uygulama
3) Uluslararası Halkla İlişkiler
4) Çokkültürlülük ve halkla ilişkiler eğitimi
5) Uluslararası kurumsal halkla ilişkiler, kurumsal sosyal sorumluluk, sivil toplum kuruluşları
6) Örnek çalışmalar: Asya
7) Örnek çalışmalar: Avustralya
8) Örnek çalışmalar: Afrika
9) Örnek çalışmalar: Avrupa
10) Örnek çalışmalar: Avrupa
11) Örnek çalışmalar: Amerika
12) Örnek Çalışmalar: Amerika
13) Öğrenci projeleri
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: The Global Public Relations Handbook Theory Research and Practice – Krishnamurthy Srıramesh , Dejan Vercic

Global Public Relations Spanning Borders Spanning Cultures – Alan R. Freitag, Ashli Quensinberry Stokes

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sunum / Seminer 12 24
Ara Sınavlar 6 12
Final 15 30
Toplam İş Yükü 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3