BDA5002 Pazarlama AnaliziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BDA5002 Pazarlama Analizi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ
Dersin Amacı: Marketing Analitiği, pazarlama stratejileri ve taktiklerini planlamak, uygulamak ve analiz etmek için niceliksel pazarlama karar modelleri geliştirir ve kullanır.
Bu dersin amacı, öğrencilerin analitik tekniklerin ve niceliksel modellerin veri ve bilgileri kavrayışa ve kararlara dönüştürerek karar vermeyi nasıl geliştirebildiklerini öğrencilere anlamalarına yardımcı olmak, öğrencilerin pazarlama olaylarını ve süreçlerini nicel bir tarzda görmeyi öğrenmelerine yardımcı olmak ve öğrencileri pazarlama analitiklerinin başarılı kullanımıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-) Verileri ve bilgileri anlayışlara ve kararlara dönüştürerek analitik teknikler ve niceliksel modellerin karar vermeyi nasıl artırabileceğini anlar.

2-) Pazarlama olgusunu ve süreçlerini niceliksel bir biçimde görmeyi öğrenir.

3-) Temel kavramları ve pazarlama analitiklerinin başarılı bir şekilde kullanılmasını kavrar.

Dersin İçeriği

Bu derste kavram, yöntem ve uygulamaları ile karar modelleme üzerinde çalışılacak. Pazar segmentasyonu, hedeflemesi, konumlandırması, fiyatlandırma ve promosyon planlama gibi konulara analitik bir yaklaşım sunulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction
2) Doğrusal Regresyon Kullanan Market Response Modelleri
3) Logistik Regresyon Kullanan Market Response Modelleri
4) Küme Analizi Kullanılarak Segmentasyon ve Pazarlama
5) Ayrımcılık Analizi Kullanılarak Segmentasyon ve Pazarlama
6) Müşteri Değeri ve Sadakat Verileri
7) Müşteri Değeri ve Müşteri Değerinin Tahmini
8) Fiyatlandırma ve Satış Promosyon Kararları - "Doğru" Fiyatlama Yaklaşımına Karar Verme
9) Fiyatlandırma ve Satış Promosyon Kararları - Taktik Fiyatlandırma
10) Perakende Analizi - Market Sepet Bilgileri
11) Reklamlandırma Modelleri
12) Proje Sunumları
13) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: There is no required text book.
The PowerPoint presentations/class notes will also be available on the ItsLearning website following each class.
Diğer Kaynaklar: • Principles of Marketing Engineering by Gary L. Lilien et al. 2012. ISBN-978-0985764807
• Marketing Analytics: Data-Driven Techniques by Wayne Winston. 2014. ISBN-978-1118373439

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 10 % 15
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini belirlemek, ifade etmek ve çözmek için matematik, fen ve mühendislik konuları hakkında yeterli altyapıya ve bildiklerini uygulama yeteneğine sahip olmak.
2) Tasarım, uygulama ve etkin iletişim için elektrik ve elektronik mühendisliği çizimleri ve teknik sembolleri kullanmaya ek olarak uygun analiz ve modelleme teknikleri şeçip uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlamak, ifade etmek ve çözmek.
3) Gerçekçi kısıtlar (tasarımın doğasına özgü olarak ekonomik, çevresel, sosyal, politik, sağlık ve emniyet, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi konular olabilir) altında tanımlanmış ihtiyaçları karşılayacak bir sistem, bileşen ya da süreçin var olan tasarımını gerçekleştirmek ya da baştan tasarlamak için gerekli yetiye sahip olmak.
4) Elektrik ve elektronik mühendisliği yapabilmek ve yeni uygulamalara uyum gösterebilmek için gerekli yenilikçi ve güncel teknikler, beceriler, bilgi teknolojileri ve modern mühendislik araçlarını geliştirmek, seçmek, uyarlamak ve kullanmak.
5) Deney tasarlamak ve yapmanın yanı sıra gerekli veriyi toplamak, analiz etmek ve yorumlamak, ve bu bilgiyi tasarımı geliştirmek için kullanmak.
6) Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek.
7) Hem İngilizce hem de Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek.
8) Yaşam boyu ögrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek.
9) Profesyonel ve etik sorumlulukların farkında olmaya ek olarak işçilerin sağlığının, çevre ve iş emniyetinin bilincinde olmak.
10) Proje, risk, idare gibi iş hayatı uygulamalarının yanı sıra girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir gelişim hakkında bilgi sahibi olmak.
11) Elektrik ve Elektronik mühendisliği çözümlerinin global, ekonomik, çevresel, yasal ve toplumsal içerikteki etkilerini anlamak için gerekli bilgiye sahip olmak.