ÜSTÜN ZEKALILAR VE YETENEKLİLER EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDE5112 | Öğrenme Tasarımı ve Öğretim Kurgusu | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrenme ve öğretim sürecinin bilimsel bir bakış açısıyla ele alınarak, öğrenme ortamında ihtiyaç duyulacak öğelerin önceliklendirilmesini ve somutlaştırılmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin; • Eğitsel ihtiyaçların nasıl belirleneceğini, • Eğitsel önceliklerin nasıl sıralanacağını, • Başarı ölçütlerinin nasıl belirleneceğini, • Öğretim model, ilke ve yaklaşımlarının nasıl seçileceğini, • Belirlenen öğretim ilkeleri, araç-gereçler ve uygulamalar arasında nasıl tutarlılık sağlanacağını • UbD kullanılarak nasıl öğretim kurgulanacağını bilmesi beklenmektedir. |
Öğrenme, öğretim, öğretim tasarımı ve öğretim tasarımı modelleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. | - |
2) | • Eğitsel tasarımın temel bileşenleri • Öğrenme tasarımına temel olan kuramlar | - |
3) | İhtiyaç analizi | - |
4) | Öğrenen analizi | - |
5) | Kazanımların belirlenmesi | - |
6) | Öğretim ilke, yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi | - |
7) | Materyal seçimi ve geliştirilmesi | - |
7) | Materyal seçimi ve geliştirilmesi | - |
8) | Vize | - |
9) | Bir öğretim kurgulama modeli olarak UbD 1 | - |
10) | Bir öğretim kurgulama modeli olarak UbD 2 | - |
11) | UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 1) | - |
11) | UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 1) | - |
12) | UbD ile öğretim kurgulama (Atölye 2) | - |
13) | Öğretim kurgusunun değerlendirilmesi | - |
15) | Sunumlar | - |
15) | Sunumlar | - |
16) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | Fer, S. (2009). Öğretim tasarımı. 1. bs. Ankara: Anı Yayıncılık. Morrison, G. R., Ross, S. M., & Kemp, J. E. (2012). Etkili öğretim tasarımı (T. Adıgüzel, Çev.). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı. İstanbul: Nobel Yayıncılık. Wiggins, G. & McTighe, J. (2005). Understanding by design expanded 2nd edition. USA: Pearson. Wiggins, G. & McTighe, J. (2007). Schooling by design: Mission, action, and achievement. USA: Association for Supervision and Curriculum Development. Wiggins, G. & McTighe, J. (2011). The understanding by design guide to creating high-quality units. USA: Association for Supervision and Curriculum Development. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 25 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 - Bilgi Teorik - Kavramsal 1) Lisans düzeyindeki yeterliliklere dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | 2 - Beceriler Bilişsel - Pratik 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek bilgiyi yorumlayabilmek ve yeni bilgiler yaratabilmek, 3) Alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme. | |
3) | İletişim ve Sosyal Yeterlilik 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alan içi ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel biçimde, nicel ve nitel verilerle destekleyerek sistematik olarak aktarabilme. 2) Toplumsal ilişkileri ve bu ilişkilere yön veren normları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçebilmek. | |
4) | Öğrenme Yeterliliği 1) Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme ve öğrenmelerine yön verebilme. | 4 |
5) | Alana Özel Yetkinlik 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri denetleyebilme ve öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili alanlarda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında içselleştirdiği bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
6) | Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği 1) Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunların çözümüne yönelik yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözülmesini gerektiren ortamlarda liderlik edebilme. |