VCD3112 Introduction to User Interface DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3112 Kullanıcı Arayüzü Tasarımına Giriş Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri etkin Web sayfası grafikleri tasarlama konusunda eğitmeyi amaçlamaktadır. Web geliştirme sürecinin analiz ve tasarım fazları, verilen projeler dahilinde uygulanacaktır.
Buna ek olarak, öğrenciler içerik üretme ve bu içeriğin grafik tasarımının hazırlanması gibi işler için yeni teknik bilgiler de alacaklardır.
Grup tartışması yolu ile yeni konspetler üretilmesi teşvik edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel web teknolojileri tanımlamak
2) World Wide Web sağlayan internet teknolojileri tanımlamak
3) Web standartlarına dayalı web sitelerine uygulamak için beceri göstermek
4) Uyarlanabilir, erişilebilir ve optimize edilmiş web siteleri tasarlamak
5) HTML sayfaları oluşturmak için beceri göstermek
6) CSS kullanarak stili HTML sayfalarına becerileri göstermek
7) JavaScript'in olanakları ve sınırlarının tanımlamak
8) Web için multimedya içerik oluşturmak ve optimize etmek için beceri göstermek
9) Web sitesi tasarımlarında stardart tasarım şablonları kullanmak
10) Web tasarımında estetik ve kullanılabilirlik sorunları dengelemek için beceri göstermek

Dersin İçeriği

İlk bölüm öğrencilerin, görsel bir Web tasarımı yapmanın öncesinde, “Üst düzey tasarım kararları ve tasarım stratejisi” kavramını anlamaları, paydaş gereksinimlerini analiz ederek bir web sitesi için kavramsal model oluşturma sürecini kavramalarını hedeflemektedir.
İkinci bölümde web arayüzlerinin görsel tasarımına odaklanarak kavramsal modelde ortaya konan fikirlerin görselleştirilmesi ve paydaş gereksinimleri doğrultusunda açık dolaşım araçlarının tasarlanmasına ağırlık verilecektir. Öğrencilerin sayfa düzeni, renk kullanımı ve tipografi konularındaki mevcut bilgilerini web mecrasına taşımaları sağlanacaktır.
Üçüncü bölüm, web sitelerinin üretimi için gerekli olan teknik bilgilerin verilmesini amaçlar. Bu bilgiler içerisinde, animasyon araçları, hypertext dili ve grafiklerin optimizasyonu yer almaktadır.



Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İlk toplantı: Derse giriş, ders ve öğrenci hedefleri üzerinde tartışma
2) Web'in kısa tarihi. Web teknolojileri ve internet altyapısının giriş. Ödev 1: Web sitesi analizi
3) HTML öğeleri, öznitelikleri ve belge yapısı. Egzersiz 1: Temel bir HTML sayfası oluşturma. Atama 1 sunumu. Ödev 2: Basit CV
4) CSS Giriş: Seçiciler, tablolar ve kaskad. Egzersiz 2: Atama 2 Styling. Ödev 3: Şekillendirici Egzersiz 1
5) Semantik HTML ve erişilebilirlik. CSS kutu modeli ve konumlandırma, niteliği ve sözde seçiciler. Kaynaklar: Bir web sayfasında görüntüleri kullanma. Proje 1: Tasarım şablonları
6) Kaynaklar: statik kaynaklara ve görüntü optimizasyonu. Proje 1 araştırma sunumları ve eleştirisi.
7) Graceful degradation ve duyarlı tasarım. CSS @ kuralları ve medya türleri. Proje 2: Portföy sitesi
8) JavaScript: programlama temelleri. Değişkenler, tipleri, diziler, karma ve işlevleri. 2. proje eleştirisi.
9) JavaScript: Document Object Model (DOM). 2 proje eleştirisi.
10) Javascript çerçeveler ve graceful degradation. Tarayıcı uyumluluğu. Proje 2 Tanıtım
11) HTML Formları. CSS ipuçları ve hileler. Final projesi
12) Metin kodlama. Dil özellikleri. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO). Final proje eleştirisi.
13) EMbed edili Multimedya. Final proje eleştirisi.
14) Recap. Final proje eleştirisi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be distributed weekly
Diğer Kaynaklar: 1) ISO-9241-151 Ergonomics of human-system interaction — Part 151: Guidance on World Wide Web user interfaces
2) Sam Quayle, 2010, An Introduction to HTML Prototyping
3) Jennifer Tidwell, A Pattern Language for HCI Design, http://www.mit.edu/~jtidwell/
4) Handcraft — Online prototyping tool. Alternative to Codeanywhere
5) TextMate — Recommended code editor for Mac OS X
E - TextEditor — Recommended code editor for Windows
Mozilla Developer Network — HTML, CSS and JavaScript reference
6) When can I use… — A good resource for checking browser compatibility of HTML and CSS features
7) A List Apart — Recommended reading on web technologies
Course slides — The presentation I use in class
FontSquirrel — Good resource for web-ready fonts and home of the @font-face generator
8) Google Web Fonts — Web fonts served by Google for free
Code Academy — Online course for learning programming basics with JavaScript
9) InVision — Web bsed tool for building image-based mock-ups

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 8 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 44
Ödevler 8 16
Küçük Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.