VCD3112 Introduction to User Interface DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3112 Kullanıcı Arayüzü Tasarımına Giriş Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: B.A
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri etkin Web sayfası grafikleri tasarlama konusunda eğitmeyi amaçlamaktadır. Web geliştirme sürecinin analiz ve tasarım fazları, verilen projeler dahilinde uygulanacaktır.
Buna ek olarak, öğrenciler içerik üretme ve bu içeriğin grafik tasarımının hazırlanması gibi işler için yeni teknik bilgiler de alacaklardır.
Grup tartışması yolu ile yeni konspetler üretilmesi teşvik edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel web teknolojileri tanımlamak
2) World Wide Web sağlayan internet teknolojileri tanımlamak
3) Web standartlarına dayalı web sitelerine uygulamak için beceri göstermek
4) Uyarlanabilir, erişilebilir ve optimize edilmiş web siteleri tasarlamak
5) HTML sayfaları oluşturmak için beceri göstermek
6) CSS kullanarak stili HTML sayfalarına becerileri göstermek
7) JavaScript'in olanakları ve sınırlarının tanımlamak
8) Web için multimedya içerik oluşturmak ve optimize etmek için beceri göstermek
9) Web sitesi tasarımlarında stardart tasarım şablonları kullanmak
10) Web tasarımında estetik ve kullanılabilirlik sorunları dengelemek için beceri göstermek

Dersin İçeriği

İlk bölüm öğrencilerin, görsel bir Web tasarımı yapmanın öncesinde, “Üst düzey tasarım kararları ve tasarım stratejisi” kavramını anlamaları, paydaş gereksinimlerini analiz ederek bir web sitesi için kavramsal model oluşturma sürecini kavramalarını hedeflemektedir.
İkinci bölümde web arayüzlerinin görsel tasarımına odaklanarak kavramsal modelde ortaya konan fikirlerin görselleştirilmesi ve paydaş gereksinimleri doğrultusunda açık dolaşım araçlarının tasarlanmasına ağırlık verilecektir. Öğrencilerin sayfa düzeni, renk kullanımı ve tipografi konularındaki mevcut bilgilerini web mecrasına taşımaları sağlanacaktır.
Üçüncü bölüm, web sitelerinin üretimi için gerekli olan teknik bilgilerin verilmesini amaçlar. Bu bilgiler içerisinde, animasyon araçları, hypertext dili ve grafiklerin optimizasyonu yer almaktadır.



Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İlk toplantı: Derse giriş, ders ve öğrenci hedefleri üzerinde tartışma
2) Web'in kısa tarihi. Web teknolojileri ve internet altyapısının giriş. Ödev 1: Web sitesi analizi
3) HTML öğeleri, öznitelikleri ve belge yapısı. Egzersiz 1: Temel bir HTML sayfası oluşturma. Atama 1 sunumu. Ödev 2: Basit CV
4) CSS Giriş: Seçiciler, tablolar ve kaskad. Egzersiz 2: Atama 2 Styling. Ödev 3: Şekillendirici Egzersiz 1
5) Semantik HTML ve erişilebilirlik. CSS kutu modeli ve konumlandırma, niteliği ve sözde seçiciler. Kaynaklar: Bir web sayfasında görüntüleri kullanma. Proje 1: Tasarım şablonları
6) Kaynaklar: statik kaynaklara ve görüntü optimizasyonu. Proje 1 araştırma sunumları ve eleştirisi.
7) Graceful degradation ve duyarlı tasarım. CSS @ kuralları ve medya türleri. Proje 2: Portföy sitesi
8) JavaScript: programlama temelleri. Değişkenler, tipleri, diziler, karma ve işlevleri. 2. proje eleştirisi.
9) JavaScript: Document Object Model (DOM). 2 proje eleştirisi.
10) Javascript çerçeveler ve graceful degradation. Tarayıcı uyumluluğu. Proje 2 Tanıtım
11) HTML Formları. CSS ipuçları ve hileler. Final projesi
12) Metin kodlama. Dil özellikleri. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO). Final proje eleştirisi.
13) EMbed edili Multimedya. Final proje eleştirisi.
14) Recap. Final proje eleştirisi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be distributed weekly
Diğer Kaynaklar: 1) ISO-9241-151 Ergonomics of human-system interaction — Part 151: Guidance on World Wide Web user interfaces
2) Sam Quayle, 2010, An Introduction to HTML Prototyping
3) Jennifer Tidwell, A Pattern Language for HCI Design, http://www.mit.edu/~jtidwell/
4) Handcraft — Online prototyping tool. Alternative to Codeanywhere
5) TextMate — Recommended code editor for Mac OS X
E - TextEditor — Recommended code editor for Windows
Mozilla Developer Network — HTML, CSS and JavaScript reference
6) When can I use… — A good resource for checking browser compatibility of HTML and CSS features
7) A List Apart — Recommended reading on web technologies
Course slides — The presentation I use in class
FontSquirrel — Good resource for web-ready fonts and home of the @font-face generator
8) Google Web Fonts — Web fonts served by Google for free
Code Academy — Online course for learning programming basics with JavaScript
9) InVision — Web bsed tool for building image-based mock-ups

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 8 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 44
Ödevler 8 16
Küçük Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.