VCD3112 Introduction to User Interface DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3112 Kullanıcı Arayüzü Tasarımına Giriş Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri etkin Web sayfası grafikleri tasarlama konusunda eğitmeyi amaçlamaktadır. Web geliştirme sürecinin analiz ve tasarım fazları, verilen projeler dahilinde uygulanacaktır.
Buna ek olarak, öğrenciler içerik üretme ve bu içeriğin grafik tasarımının hazırlanması gibi işler için yeni teknik bilgiler de alacaklardır.
Grup tartışması yolu ile yeni konspetler üretilmesi teşvik edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel web teknolojileri tanımlamak
2) World Wide Web sağlayan internet teknolojileri tanımlamak
3) Web standartlarına dayalı web sitelerine uygulamak için beceri göstermek
4) Uyarlanabilir, erişilebilir ve optimize edilmiş web siteleri tasarlamak
5) HTML sayfaları oluşturmak için beceri göstermek
6) CSS kullanarak stili HTML sayfalarına becerileri göstermek
7) JavaScript'in olanakları ve sınırlarının tanımlamak
8) Web için multimedya içerik oluşturmak ve optimize etmek için beceri göstermek
9) Web sitesi tasarımlarında stardart tasarım şablonları kullanmak
10) Web tasarımında estetik ve kullanılabilirlik sorunları dengelemek için beceri göstermek

Dersin İçeriği

İlk bölüm öğrencilerin, görsel bir Web tasarımı yapmanın öncesinde, “Üst düzey tasarım kararları ve tasarım stratejisi” kavramını anlamaları, paydaş gereksinimlerini analiz ederek bir web sitesi için kavramsal model oluşturma sürecini kavramalarını hedeflemektedir.
İkinci bölümde web arayüzlerinin görsel tasarımına odaklanarak kavramsal modelde ortaya konan fikirlerin görselleştirilmesi ve paydaş gereksinimleri doğrultusunda açık dolaşım araçlarının tasarlanmasına ağırlık verilecektir. Öğrencilerin sayfa düzeni, renk kullanımı ve tipografi konularındaki mevcut bilgilerini web mecrasına taşımaları sağlanacaktır.
Üçüncü bölüm, web sitelerinin üretimi için gerekli olan teknik bilgilerin verilmesini amaçlar. Bu bilgiler içerisinde, animasyon araçları, hypertext dili ve grafiklerin optimizasyonu yer almaktadır.



Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İlk toplantı: Derse giriş, ders ve öğrenci hedefleri üzerinde tartışma
2) Web'in kısa tarihi. Web teknolojileri ve internet altyapısının giriş. Ödev 1: Web sitesi analizi
3) HTML öğeleri, öznitelikleri ve belge yapısı. Egzersiz 1: Temel bir HTML sayfası oluşturma. Atama 1 sunumu. Ödev 2: Basit CV
4) CSS Giriş: Seçiciler, tablolar ve kaskad. Egzersiz 2: Atama 2 Styling. Ödev 3: Şekillendirici Egzersiz 1
5) Semantik HTML ve erişilebilirlik. CSS kutu modeli ve konumlandırma, niteliği ve sözde seçiciler. Kaynaklar: Bir web sayfasında görüntüleri kullanma. Proje 1: Tasarım şablonları
6) Kaynaklar: statik kaynaklara ve görüntü optimizasyonu. Proje 1 araştırma sunumları ve eleştirisi.
7) Graceful degradation ve duyarlı tasarım. CSS @ kuralları ve medya türleri. Proje 2: Portföy sitesi
8) JavaScript: programlama temelleri. Değişkenler, tipleri, diziler, karma ve işlevleri. 2. proje eleştirisi.
9) JavaScript: Document Object Model (DOM). 2 proje eleştirisi.
10) Javascript çerçeveler ve graceful degradation. Tarayıcı uyumluluğu. Proje 2 Tanıtım
11) HTML Formları. CSS ipuçları ve hileler. Final projesi
12) Metin kodlama. Dil özellikleri. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO). Final proje eleştirisi.
13) EMbed edili Multimedya. Final proje eleştirisi.
14) Recap. Final proje eleştirisi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be distributed weekly
Diğer Kaynaklar: 1) ISO-9241-151 Ergonomics of human-system interaction — Part 151: Guidance on World Wide Web user interfaces
2) Sam Quayle, 2010, An Introduction to HTML Prototyping
3) Jennifer Tidwell, A Pattern Language for HCI Design, http://www.mit.edu/~jtidwell/
4) Handcraft — Online prototyping tool. Alternative to Codeanywhere
5) TextMate — Recommended code editor for Mac OS X
E - TextEditor — Recommended code editor for Windows
Mozilla Developer Network — HTML, CSS and JavaScript reference
6) When can I use… — A good resource for checking browser compatibility of HTML and CSS features
7) A List Apart — Recommended reading on web technologies
Course slides — The presentation I use in class
FontSquirrel — Good resource for web-ready fonts and home of the @font-face generator
8) Google Web Fonts — Web fonts served by Google for free
Code Academy — Online course for learning programming basics with JavaScript
9) InVision — Web bsed tool for building image-based mock-ups

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 8 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 44
Ödevler 8 16
Küçük Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek