PRL3544 Interpersonal CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3544 Kişilerarası İletişim Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DENİZ SAYDAM SARIKARDAŞOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kişilerarası iletişimde temel araştırma alanlarını ve kuramlarını tanıtmak ve tartışmaktır. Kişilerarası iletişimin genel yönlerine ek olarak, odak noktası daha çok dinleme, sözel ve sözel olmayan mesajlar, güç ve kişilerarası iletişim etiği gibi kişisel ve özel konular ele alınacaktır. Kişilerarası durumların çeşitliliği sağlanarak, bu ders, öğrencilerin daha iyi, bilinçli ve etkili iletişim kararları ile donatılmalarına yardımcı olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler kişilerarası iletişim ve sosyal etkileşimde, çeşitli anlamlar ve tanımları tarife edebileceklerdir.
2) Benlik kavramının oluşumu ve benlik saygısını etkileyen süreci tanımlamak ve onların kendi benlik kavramı ve benlik saygısını incelemek
3) İnsan iletişim sürecine özgü becerileri açıklamak ve uygulamak: algı, empati, dinleme ve güç gibi
4) Öğrenciler kendilerinin olduğu kadar başkalarının da gözlem, analiz ve kritize etmek gibi artan becerileri geliştirebileceklerdir.
5) Öğrencilerin kişilerarası iletişimin etik boyutlarını tartışacaklardır.
6) Öğrencilerin sözlü ve sözsüz mesajların önemini öğrenirler. İlişkiler de bunun bilincinde olacaktır.
7) Öğrenciler gücün doğasını ve ilkelerini, çeşitlerini ve iletişim gücünün yollarını bileceklerdir.
8) Öğrenciler hayatlarındaki çatışmalar için iddialı stratejileri yönetmeyi öğrenirler.
9) Öğrenciler iş yerinde ilişkileri nasıl ve neden gelitirceklerini öğrenirler

Dersin İçeriği

Bu ders kişinin kendisini tanımasından yola çıkarak, işyeri ve toplum gibi sosyal etkileşimde bulunduğu alanlardaki ilişkileri gözlemleyebilmesi ve analiz etmesini sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve derse genel bakış. Genel iletişim ve kişilerarası iletişim.
2) Kişilerarası iletişimin doğası
3) Benlik
4) Benlik saygısı
5) Algı
6) Dinleme
7) Etik
8) Konuşma/Görüşme
9) Sözsüz İletişim
10) Güç
11) Çatışma
12) İşyerinde ilişkiler
13) Örnek çalışmalar
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: The Interpersonal Communication Book, by Joseph A. Devito 2001, Ninth edition, Addison Wesley Longman, Inc.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 73
Ödevler 1 3
Ara Sınavlar 1 3
Final 2 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.