SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL2024 | Karşılaştırmalı Siyaset: Seçilmiş Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, Siyaset Bilimi disiplininin önemli dallarından biri olan Karşılaştırmalı Politika altında işlenecek önemli konulardan oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Modern devletin doğuş ve gelişimindeki temel tarihi faktörleri tanımlar; 2. Güçler ayrılığı, anayasalar ve anayasacılık türleri ile ilgili temel teorileri bilir; 3. Başkanlık ve parlametrer sistemler arasındaki farklara hakimdir; 4. Yürütme ve yasama arasındaki ilişkileri kavrar; 5. Siyasi tutum ve davranışlarla ilgili teorileri eleştirel gözle değerlendirir; 6. Farklı oy verme davranışlarını analiz eder; 7. Partiler ve parti sistemleri teorilerini değerlendirir; 8. Modern ideolojilerin ortak va farklı yönlerini tanımlar. |
Modern devletin doğuşu; Güçler ayrılığı ve anayasa teorileri; Başkanlık ve Parlamenter sistemlerinin karşılaştırması; Siyaset yapım süreci: Yürütme ve Yasama; Siyasi tutum ve davranışları açıklamak; Oy verme davranışı: Seçime katılım ve oylama teorileri; İdeolojiler: Öne çıkanlar, yükselişte ve düşüşte olanlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Modern devletin doğuşu | |
3) | Güçler ayrılığı ve anayasa teorileri | |
4) | Başkanlık ve Parlamenter sistemlerinin karşılaştırması | |
5) | Siyaset yapım süreci: Yürütme ve Yasama | |
6) | Siyasi tutum ve davranışları açıklamak | |
7) | Değerlendirme ve Soru/Cevap | |
8) | Oy verme davranışı: Seçime katılım ve oylama teorileri | |
9) | İdeolojiler: Öne çıkanlar, yükselişte ve düşüşte olanlar | |
10) | Sunumlar | |
11) | Sunumlar | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | * Newton, K. and Van Deth, Jan W. (2010) Foundations of Comparative Politics. New York: Cambridge University Press. * Clark, W. R. et. al. (2017) Principles of Comparative Politics. Thousand Oaks: SAGE. * Strom, K. et. al. (2010) Cabinets and Coalition Bargaining: The Democratic Life Cycle in Western Europe. Oxford: Oxford University Press. * Wiarda, H. J. (1993) Introduction to Comparative Politics. Belmont: Wadsworth. * Przeworski, A. et. al. (2000) Democracy and Development: Political Institutions and Well-Being in the World 1950-1990. Cambridge: Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 122 |
Sunum / Seminer | 1 | 0.5 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 155.5 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 5 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 5 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | 3 |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 5 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 5 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 5 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 5 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 3 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 5 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 5 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. | 2 |