IST2020 Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IST2020 Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği II Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ELİF FINDIK
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur.
Dersin Amacı: Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği II dersinin amacı öğrencilere girişimcilik niteliklerinin sınanması, iş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri, iş planı hazırlanması, yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususları atölye çalışmaları ile birlikte göstermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Girişimcilik yönünde motivasyon kazanırlar.
2. KOBİ yönetiminin ve sorunlarının büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını tanır ve karşılaştırırlar.
3. Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir sahibidirler.
4. Girişimcilikle ilgili yeni kavram ve uygulamaları tanımlayabilir.
5. Yatırım teşvikleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Küçük işletmelerin yönetim, üretim, pazarlama, finansman ve kamu yönetimi ile ilgili sorunları ve çözüm yolları; iş planı kavramı ve önemi; kazandıran iş planı yazılması ve bu hususta sıklıkla yapılan hatalar ve bunlarla ile ilgili atölye çalışmaları dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Küçük İşletmelerin Yönetim Sorunları ve Çözüm Yolları Yok
2) Küçük İşletmelerin Üretim Sorunları ve Çözüm Yolları Yok
3) Küçük İşletmelerin Pazarlama Sorunları ve Çözüm Yolları Yok
4) Küçük İşletmelerin Finansman Sorunları ve Çözüm Yolları Yok
5) Küçük İşletmelerin Kamu Yönetimi ile İlgili Sorunları ve Çözüm Yolları Yok
6) İş Planı Kavramı ve Önemi Yok
7) İş Planı Pekiştirilmesine Yönelik Atölye Çalışmaları Yok
8) İş Planı Pekiştirilmesine Yönelik Atölye Çalışmaları Yok
9) Kazandıran İş Planı Kavramı ve Önemi Yok
10) Kazandıran İş Planı Yazılması Yok
11) İş Planı Sunumunda Dikkat Edilecek Hususlar Yok
12) İş Planı Sunumunda Sıklıkla Yapılan Hatalar Yok
13) Sosyal Girişimcilik Kavramı Yok
14) Kadın Girişimciliği Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: B. Zafer Erdoğan, Girişimcilik ve Kobiler: Kavramlar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Bursa, Ekin Kitabevi, 2012.
Mehmet Marangoz, Girişimcilik, 2.B., Beta Yayınları, İstanbul, 2012.
Diğer Kaynaklar: Bu derste başka kaynak kullanılmamaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.