DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2020 | Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği II | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ELİF FINDIK Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur. |
Dersin Amacı: | Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği II dersinin amacı öğrencilere girişimcilik niteliklerinin sınanması, iş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri, iş planı hazırlanması, yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususları atölye çalışmaları ile birlikte göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Girişimcilik yönünde motivasyon kazanırlar. 2. KOBİ yönetiminin ve sorunlarının büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını tanır ve karşılaştırırlar. 3. Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir sahibidirler. 4. Girişimcilikle ilgili yeni kavram ve uygulamaları tanımlayabilir. 5. Yatırım teşvikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Küçük işletmelerin yönetim, üretim, pazarlama, finansman ve kamu yönetimi ile ilgili sorunları ve çözüm yolları; iş planı kavramı ve önemi; kazandıran iş planı yazılması ve bu hususta sıklıkla yapılan hatalar ve bunlarla ile ilgili atölye çalışmaları dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küçük İşletmelerin Yönetim Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
2) | Küçük İşletmelerin Üretim Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
3) | Küçük İşletmelerin Pazarlama Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
4) | Küçük İşletmelerin Finansman Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
5) | Küçük İşletmelerin Kamu Yönetimi ile İlgili Sorunları ve Çözüm Yolları | Yok |
6) | İş Planı Kavramı ve Önemi | Yok |
7) | İş Planı Pekiştirilmesine Yönelik Atölye Çalışmaları | Yok |
8) | İş Planı Pekiştirilmesine Yönelik Atölye Çalışmaları | Yok |
9) | Kazandıran İş Planı Kavramı ve Önemi | Yok |
10) | Kazandıran İş Planı Yazılması | Yok |
11) | İş Planı Sunumunda Dikkat Edilecek Hususlar | Yok |
12) | İş Planı Sunumunda Sıklıkla Yapılan Hatalar | Yok |
13) | Sosyal Girişimcilik Kavramı | Yok |
14) | Kadın Girişimciliği | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | B. Zafer Erdoğan, Girişimcilik ve Kobiler: Kavramlar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Bursa, Ekin Kitabevi, 2012. Mehmet Marangoz, Girişimcilik, 2.B., Beta Yayınları, İstanbul, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Bu derste başka kaynak kullanılmamaktadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |