IST2020 Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IST2020 Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği II Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ELİF FINDIK
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur.
Dersin Amacı: Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği II dersinin amacı öğrencilere girişimcilik niteliklerinin sınanması, iş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri, iş planı hazırlanması, yazılması ve sunumunda dikkat edilecek hususları atölye çalışmaları ile birlikte göstermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Girişimcilik yönünde motivasyon kazanırlar.
2. KOBİ yönetiminin ve sorunlarının büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını tanır ve karşılaştırırlar.
3. Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir sahibidirler.
4. Girişimcilikle ilgili yeni kavram ve uygulamaları tanımlayabilir.
5. Yatırım teşvikleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Küçük işletmelerin yönetim, üretim, pazarlama, finansman ve kamu yönetimi ile ilgili sorunları ve çözüm yolları; iş planı kavramı ve önemi; kazandıran iş planı yazılması ve bu hususta sıklıkla yapılan hatalar ve bunlarla ile ilgili atölye çalışmaları dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Küçük İşletmelerin Yönetim Sorunları ve Çözüm Yolları Yok
2) Küçük İşletmelerin Üretim Sorunları ve Çözüm Yolları Yok
3) Küçük İşletmelerin Pazarlama Sorunları ve Çözüm Yolları Yok
4) Küçük İşletmelerin Finansman Sorunları ve Çözüm Yolları Yok
5) Küçük İşletmelerin Kamu Yönetimi ile İlgili Sorunları ve Çözüm Yolları Yok
6) İş Planı Kavramı ve Önemi Yok
7) İş Planı Pekiştirilmesine Yönelik Atölye Çalışmaları Yok
8) İş Planı Pekiştirilmesine Yönelik Atölye Çalışmaları Yok
9) Kazandıran İş Planı Kavramı ve Önemi Yok
10) Kazandıran İş Planı Yazılması Yok
11) İş Planı Sunumunda Dikkat Edilecek Hususlar Yok
12) İş Planı Sunumunda Sıklıkla Yapılan Hatalar Yok
13) Sosyal Girişimcilik Kavramı Yok
14) Kadın Girişimciliği Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: B. Zafer Erdoğan, Girişimcilik ve Kobiler: Kavramlar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Bursa, Ekin Kitabevi, 2012.
Mehmet Marangoz, Girişimcilik, 2.B., Beta Yayınları, İstanbul, 2012.
Diğer Kaynaklar: Bu derste başka kaynak kullanılmamaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.