FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4424 | Netaş Gelişmiş Web Teknolojileri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersin Amacı: | 1. Web uygulamalarının ve web servislerinin başlıca kavramlarını, araçlarını, tekniklerini ve yöntemlerini hem işletme hem de teknoloji perspektiflerinden tanımlayıp tartışma. 2. Web uygulaması geliştirme ve yönetimi için en iyi uygulamaları tanımlama ve kullanma. 3. Ticari ve açık kaynak web teknolojilerini ve uygulamalarını karşılaştırılması. 4. Yeni web teknolojilerinin, uygulamalarnı ve iş modellerinin analiz edilmesi. 5. Belirli bir bağlamda bir web uygulaması çözümü planlama, tasarlama ve geliştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Web teknolojierine giriş | |
2) | Web ve İnternetin Tarihçesi ve Geleceği | |
3) | Uygulama Tasarımı Temelleri ve Yazılım Tasarımı Yaşam Döngüsü | |
4) | Web Tabanlı Tasarım Modellerine genel bakış | |
5) | Web Uygulama Tasarımı | |
6) | İstemci Tarafında Modelleme ve Tasarım | |
7) | Sunucu Tarafında Modelleme ve Tasarım | |
8) | Sistem ve Kütüphanelere Genel Bakış | |
9) | Sistem ve Kütüphanelere Genel Bakış | |
10) | dağıtım modelleri Duyarlı Web Tasarımı | |
11) | Web Servisleri & SOA | |
12) | Proje Sunumları-I | |
13) | Proje Sunumları-II | |
14) | Proje Sunumları-III |
Ders Notları / Kitaplar: | Web Programming Step by Step J. Miller, V. Kirst, Marty Stepp 2012 ISBN-10: 110557878X Programming the World Wide Web, Seventh Edition Robert W. Sebesta, University of Colorado, Colorado Springs 2012 ISBN-10: 0132665816 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |