MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4424 | Netaş Gelişmiş Web Teknolojileri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersin Amacı: | 1. Web uygulamalarının ve web servislerinin başlıca kavramlarını, araçlarını, tekniklerini ve yöntemlerini hem işletme hem de teknoloji perspektiflerinden tanımlayıp tartışma. 2. Web uygulaması geliştirme ve yönetimi için en iyi uygulamaları tanımlama ve kullanma. 3. Ticari ve açık kaynak web teknolojilerini ve uygulamalarını karşılaştırılması. 4. Yeni web teknolojilerinin, uygulamalarnı ve iş modellerinin analiz edilmesi. 5. Belirli bir bağlamda bir web uygulaması çözümü planlama, tasarlama ve geliştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Web teknolojierine giriş | |
2) | Web ve İnternetin Tarihçesi ve Geleceği | |
3) | Uygulama Tasarımı Temelleri ve Yazılım Tasarımı Yaşam Döngüsü | |
4) | Web Tabanlı Tasarım Modellerine genel bakış | |
5) | Web Uygulama Tasarımı | |
6) | İstemci Tarafında Modelleme ve Tasarım | |
7) | Sunucu Tarafında Modelleme ve Tasarım | |
8) | Sistem ve Kütüphanelere Genel Bakış | |
9) | Sistem ve Kütüphanelere Genel Bakış | |
10) | dağıtım modelleri Duyarlı Web Tasarımı | |
11) | Web Servisleri & SOA | |
12) | Proje Sunumları-I | |
13) | Proje Sunumları-II | |
14) | Proje Sunumları-III |
Ders Notları / Kitaplar: | Web Programming Step by Step J. Miller, V. Kirst, Marty Stepp 2012 ISBN-10: 110557878X Programming the World Wide Web, Seventh Edition Robert W. Sebesta, University of Colorado, Colorado Springs 2012 ISBN-10: 0132665816 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |