BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CYS5789 | Siber Güvenlik Hukuku | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TAYFUN ACARER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, siber alanda kötü niyetli ve savunma faaliyetleri için ulusal ve uluslararası yasal çerçeveleri inceleyecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste, siber ve internet yönetimi, hükümet ve sivil toplum aktörlerinin rolleri, gizlilik anlayışlarının gelişimi ve sürekli değişen bir alanın yönetilmesinde hukukun rolü gibi konular hakkında daha geniş tartışmalar kapsamında yasal konuları ele alınacaktır. |
Hızla gelişen siber güvenlik tehditlerinden kaynaklanan yasal ve politika zorlukları. Siber suçlardan zarar görenlerin durumu. Web siteleri saldırıya uğramış veya çevrimdışı duruma getirilmiş medya organlarının durumu. Fikri mülkiyet ve siber uzay. Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler. Siber ortamda kötü niyetli ve savunma eylemlerini yönetmek. Tartışma ve örnek olay incelemeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, faaliyet ve içeriğinin açıklanması. | Ders notları. |
2) | Hızla gelişen siber güvenlik tehditlerinden kaynaklanan yasal ve politika zorlukları. | Ders notları. |
3) | Siber suçlardan zarar görenlerin durumu. | Ders notları. |
4) | Siber suçlardan zarar görenlerin durumu. | Ders notları. |
5) | Web siteleri saldırıya uğramış veya çevrimdışı duruma getirilmiş medya organlarının durumu. | Ders notları. |
6) | Fikri mülkiyet ve siber uzay. | Ders notları. |
7) | Fikri mülkiyet ve siber uzay. | Ders notları. |
8) | Fikri mülkiyet ve siber uzay | Ders notları. |
9) | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler. | Ders notları. |
10) | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler. | Ders notları. |
11) | Siber uzayda kötü niyetli ve savunma eylemlerini yönetmek. | Ders notları. |
12) | Siber uzayda kötü niyetli ve savunma eylemlerini yönetmek. | Ders notları. |
13) | Tartışma ve örnek olay incelemeleri. | Ders notları. |
14) | Tartışma ve örnek olay incelemeleri. | Ders notları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Case studies. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Ödev | 4 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Bilgisayar Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak | |
2) | Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |
3) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisi gerçek promlemler üzerinde uygulamak. | |
4) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | |
5) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | |
6) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
8) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
9) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
10) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
11) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak. | |
12) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek | |
13) | Yeni profesyonel uygulamalar ve yetileri yorumlamak için farkındalık geliştirmek |