MED2005 Musculoskeletal System DisordersBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MED2005 Muskuloskeletal Sistem Bozuklukları Güz 3 2 4 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: B.A
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET OZANSOY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANİFE YASEMİN KESKİN ERGEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu bloğun amacı kas iskelet sistemiyle ilgili hastalıkların patogenezi hakkında bilgi sahibi olmaktır. Kas iskelet sistemi semptomları ve bulguları, ilgili risk faktörleri, bu hastalıkların tanı ve tedavi ve önlemesine yönelik yaklaşımlar, ve ayrıca rehabilitasyon yöntemleri de tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kas iskelet sistemi ve yumuşak doku hasarlarının gelişiminde rol oynayan genetik ve moleküler mekanizmalarıınn tanımlanması
2. Kas-iskelet sistemi hasarlarının patolojik süreçlerininin; makroskopik ve mikroskopik özelliklerini tanımlanması; kas-iskelet sistemi hasarları ile ilgili belirti ve semptomlar hakkında bilgi sahibi olmak
3. Tedavi ve kas-iskelet bozukluklarının tanı ve tedavisi, rehabilitasyonuna dair yaklaşımlar hakkımda hakkında bilgi sahibi olmak
4. Kas-iskelet sistemi hasarlarını etkileyen mikroorganizmalar ve bu süreçlerin patogenezi hakkında bilgi sahibi olmak
5 Kas-iskelet sistemi ile ilgili hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların klinik endikasyonları ve farmakolojik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Bu komite kas iskelet sistemi bozukluklarının patogenezi altında yatan moleküler mekanizmaların tanımlanmasını, kas-iskelet sistemi bozukluklarının epidemiyolojisini, klinik ve radyolojik tanı ve tedaviye yönelik yaklaşımları içerir. Bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların farmakolojik özellikleri de tanıtılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kas-iskelet sistemi gelişimsel ve kazanılmış anomalilerinin genetik ve moleküler mekanizması, temel patolojisi -
2) Kas-iskelet sistemi hasarlarının klinik ve radyolojik özellikleri, artrit patoloji, kas-iskelet sistemi tümörleri ve bu hastalıklarda kullanılan ilaçların farmakokinetikleri -
3) Kas-iskelet sistemi hastalıklarıın etkileyen bulaşıcı organizmaların klinik temeli ve patogenezi; kas-iskelet sistemi hastalıklarının farmakoterapisi -
4) Romatizmal hastalıkların klinik, radyolojik, patolojik özellikleri, antiinflamatuar ve kas iskelet sistemi ilaçların klinik farmakolojisi -
5) Kas-iskelet sisteminde ortopedik ve travmatolojik hasarların kilinik özellikleri, tıbbi ve cerrahi tedavisi, bu hastalıkların fizik tedavi ve rehabilitasyon prensipleri --

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Basic and Clinical Pharmacology (Bertram G Katzung)
Basic Pathology (Stanley L Robbins, Marcia Angel, Vinay Kumar)
Clinical Pharmacology (Laurence DR, Bennet PN)
Clinically Oriented Anatomy: Books (Keith L. Moore,Arthur F. Dalley)
Gray's Anatomy for Students (Richard L. Drake, Richard L. Drake Ph.D., Henry Gray Adam W.M. Mitchell)
Histology and Cell Biology: An Introduction to Pathology (Abraham L Kierszenbaum)
Human Histology (Alan Stevens, James Lowe)
Pharmacological Basis of Therapeutics (Goldman & Gilman’s)
Physical Medicine and Rehabilitation (Braddom)
Review Medical Microbiology (Ernest Jawetz et al)
Reviw of Medical Microbiology (Patric R Muray, Ken S Rosenthal)
Textbook of Physiology (Guyton AC)
The Developing Human (Keith L. Moore)
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 50 1 50
Laboratuvar 20 1 20
Uygulama 10 1 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 30 1 30
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler