FTV3935 Radio ProgrammingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3935 Radyo Programcılığı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERHAN KONUK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bir radyo programının yapısı konusunda bir giriş yaparak radyo programı yapımı hakkında genel bir vizyon oluşturmaktır. Bu ders radyo istasyonlarının yapısı ile ilgili bir ders olmamasına karşın, derste radyo istasyonlarının yapısı (radyo formatları, bir radyo istasyonundaki pozisyonlar vs) da ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Radyo programı ve programcısı kavramlarını tanımlayabilir.
2. Bir radyo istasyonundaki farklı pozisyonları bilir.
3. Farklı iş tanımları ve konumları arasındaki farkları bilir.
4. Farklı radyo programı türlerini sayabilir.
5. Farklı radyo formatlarını sayabilir.
6. Devlet radyolarındaki ve özel radyolardaki kurumsal düzenlemeleri öğrenir.
7. Röportaj ve görüşme türlerini bilir.
8. Bir radyo programının kurgusunu yapabilir.
9. Önemli radyo programcılarının deneyimlerini paylaşma deneyimini yaşar.
10. Reklam, haber, promosyon ve bütçenin bir radyo istasyonu için taşıdığı önemi bilir.

Dersin İçeriği

Bu dersi, radyo istasyonları hakkında temel bilgilerin ele alındığı bir radyo programı yapımı dersidir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Radyo Programcılığına Giriş
2) Bir Radyo İstasyonunun Bölümleri
3) Yayıncı, Programcı, Sunucu, DJ, Yapımcı
4) Radyo Formatları, Radyo Showları (Canlı/Bant Yayın)
5) Farklı Görüşme Teknikleri
6) Kurgu (Kurgu setleri, stüdyolar)
7) Radyo İstasyonu ya da Kayıt Stüdyosu Ziyareti
8) Ünlü radyo starlarıyla, pop şarkıcılarıyla ve gruplarıyla ya da sanatçılarla buluşma
9) Reklamlar, Haberler
10) Promosyon ve bütçeler
11) Türkiye'de radyo yayıncılığı
12) Dünyada radyo yayıncılığı
13) Stüdyoda Pratik
14) Final Sınavına yönelik tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 50
Sunum / Seminer 3 25
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3