ECO6005 Ekonometri IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANS (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO6005 Ekonometri I Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iktisadi araştırmalarda kullanılan mikroekonometrik yöntemleri uygulamalı olarak öğretmektir. Ders, kesit ve panel verileri kullanarak nedensel ilişkilerin ölçülmesini hedeflemektedir. Bu sebeple, deneysel ve yarı-deneysel yöntemleri kullanan ekonometrik çalışmalar uygulamalı olarak incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ekonometriye giriş dersinde öğrendikleri doğrusal regresyon modelini kullanarak nedensel ilişkilerin nasıl ölçülebileceğini öğrenir,
2. R programalama dilini kullanarak regresyon yapabilir ve yorumlayabilir,
3. Havuzlanmış kesit veri ve panel verilerin klasik modelin bazı kısıtlarını nasıl aşmamıza yardımcı olduğunu anlar,
4. Gözlemlenebilirler ve gözlemlenemeyenler üzerinden seçilim ve potansiyel sonuçlar çerçevesini kavrar,
5. Ekonomik bir sorunu incelemek için hangi veri tip ve yöntemin gerekli olduğuna karar verebilir.

Dersin İçeriği

Ders “yaparak öğrenme” felsefine dayanmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin, dersin hocasının onayı ile seçeceği akademik bir dergide yayınlanmış bir makale ya da henüz yayınlanmamış bir çalışma tebliğini, original verileri ve derste öğrendikleri yöntemleri kullanarak tekrarlamaları beklenmektedir. Bu öğrenme sürecini pekiştirmek için final sınavı şu şekilde olacaktır: öğrenciler ilk 4 haftada 2 kişilik gruplar oluşturacak ve tekrarlayacakları çalışmayı seçecektir. Final sınavının notu, öğrencilerin dönem boyunca üzerinde çalıştıkları bu projeden elde edilecektir. Öğrencilerden öncelikle sözlü bir sunum (en fazla 10 dakika) yapmaları; bu sunumda tekrarlama sürecini açıklamaları ve sonuçlarını orijinal sonuçlarla karşılaştırmaları gerekmektedir. Sunumdan sonra öğrenciler tekrarlama projesi hakkında en fazla 10 sayfalık kısa bir makale yazacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş MHE (Böl. 1) & W (Böl. 1)
2) R programlama dili ile regresyon
3) Deneyler ve rasgelelik (randomization) MHE (Böl. 2)
4) Regresyon düzeltmesi ile temel bileşenler karşılaştırması MHE (Böl. 3)
5) Doğrusal regresyon ve nedensellik MHE (Böl. 3) & W (Böl. 2,3)
6) Farkın farkı: kesitsel veriler MHE (Böl. 5) & W (Böl. 13)
7) Farkın farkı: kesitsel veriler MHE (Böl. 5) & W (Böl. 13)
8) Ara sınav
9) Farkın farkı: panel verileri MHE (Böl. 5) & W (Böl. 14)
10) Farkın farkı: panel verileri MHE (Böl. 5) & W (Böl. 14)
11) Araç değişkenler MHE (Böl. 4) & W (Böl. 15)
12) Araç değişkenler MHE (Böl. 4) & W (Böl. 15)
13) Bootsrap ve simülasyon
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Angrist, J. D., and J. S. Pischke (2009). Mostly Harmless Econometrics: An Empiricist’s Companion. Princeton University Press. (MHE)
Wooldridge, J (2020). Introductory Econometrics: A Modern Approach, 7th ed., South-Western College Publishing. (W)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Uygulama 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 3 3
Ara Sınavlar 1 21 21
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ekonomi ve Finans disiplinlerindeki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 3
1) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Ekonomi ve Finans alanları ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. 2
1) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Ekonomi ve Finans alanlarındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 4
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/ya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. 3
1) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 1
1) Ekonomi ve Finans alanlarındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 3
2) Ekonomi ve finansın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. 4
2) Ekonomi ve Finans alanlarına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. 4
2) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 5
2) Ekonomi ve Finans ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 2
2) Ekonomi ve Finans ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 5
3) Ekonomi ve Finans ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. 5
3) Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. 4
3) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. 2
3) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 1
4) Ekonomi ve Finans alanları ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. 5