Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Matematiksel Yöntemler 1
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. A1
|
2) |
Matematiksel Yöntemler 2
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. A2
|
3) |
Tüketici Teorisi
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. 1
|
4) |
Tüketici Teorisi Konuları
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. 2
|
5) |
Firma Teorisi
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. 3
|
6) |
Kısmi Denge
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. 4 |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Genel Denge |
Jehle & Reny (2011) , Böl. 5
|
9) |
Toplumsal Seçim & Refah
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. 6
|
10) |
Oyun Teorisi 1
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. 7
|
11) |
Oyun Teorisi 2
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. 7
|
12) |
Bilgi Ekonomisi
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. 8
|
13) |
Müzayedeler & Mekanizma Tasarımı 1
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. 9
|
14) |
Müzayedeler & Mekanizma Tasarımı 2
|
Jehle & Reny (2011) , Böl. 9
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Derecenin kazanılması durumunda, mezunların, akademi, bağımsız araştırma enstitüleri, devletin çeşitli organları ya da özel rektörde finansal/ekonomik araştırma gerektiren kilit pozisyonlarda görevlendirilebilirler.
|
4 |
2) |
Ekonomiyle ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. |
4 |
3) |
Ekonomi alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve ekonomiyle ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanabilmek. |
4 |
4) |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilerek özgün bir konuyu araştırabilmek. |
5 |
5) |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirilmesini yapabilmek. |
4 |
6) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ekonomi ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirmek. |
5 |
7) |
Ekonomi ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ekonomideki bilginin sınırlarını genişletebilmek. |
4 |
8) |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit edebilmek, katılmak, organize edebilmek ve bu ortamlarda liderlik yapabilmek. |
3 |
9) |
Ekonomi alanında öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip etmek, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanabilmek ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilmek. |
5 |
10) |
Ekonomi bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulabilmek ve bu çözümleri destekleyebilecek değerleri yaygınlaştırabilecek. |
4 |
11) |
Ekonomi alanındaki akademik ağları etkin olarak kullanarak çalışmalarını paylaşabilecek başka çalışmaları eleştirecek yetiye sahip olmak. |
3 |
12) |
Ekonomi disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce diline yetkin olmak ve bu dilde yayın yapabilecek, rahat iletişim kurabilecek ve literatürü takip edebilecek tecrübeye sahip olmak. |
4 |
13) |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak ekonomideki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün katkıları elde etmek. |
3 |