MED1005 Musculoskeletal SystemBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MED1005 Muskuloskeletal Sistem Güz 3 2 4 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN ÇANILLIOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. GÜRSEL ORTUĞ
Prof. Dr. SERDAR DURDAĞI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı bağ dokusu, kasların histolojisi ve gelişimini, insan vücüdündaki kasların anatomik özelliklerini pratik uygulamalarla ve olgu sunumlarıyla pekiştirerek öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bağ dokusu ve kasların histolojik özelliklerini sayabilir

2. İnsan vücudundaki tüm anatomik bölgelere ait kasları, sinirleri ve damarlarıyla birlikte sayabilir

3. Kasların hangi ekleme hangi hareketi yaptırabildiğini sayabilir

4. İskelet kasının fizyolojisini açıklayabilir

5. Kasların radyolojik görüntülemesini açıklayabilir

Dersin İçeriği

Kasların anatomisi, histolojisi, fizyolojisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bağ dokusu, kıkırdak ve kemiğin histolojisi ve gelişimi teorik olarak anlatılacak, pratiklerle verilen bilgiler desteklenecektir. Anatomide kas ve eklemlere giriş yapıldıktan sonra, sırt kasları anlatılacak, verilen bilgiler pratik uygulamalarla pekiştirilecektir. -
2) Kas histolojisi, gelişimi ve radyolojik görüntüsü pratiklerle desteklenerek anlatılacaktır. Omuz kaslarının anatomisi öğretilecektir. Klinik beceri derslerinde enjeksiyon pratikleri maket üzerinde yaptırılacaktır. Mikrobiyolojide ökaryotik özellikteki mikroskobik canlıların özellikleri anlatılacaktır. Genetik derslerinde kas genetiği kapsanacaktır. -
3) Alt ekstremite kaslarının anatomisi, iskelet kasının fizyolojisi ve biyofiziği anlatılacak, verilen bilgiler pratik uygulamalarla desteklenecektir. -
4) Ayak ve karın kaslarının anatomisi anlatılacaktır. Kasın çalışmasının ve görüntülenmesinin biyofiziksel prensipleri anlatılacaktır. -
5) Yüz kaslarının anatomisi anlatılacak. Kasın görüntüleme özellikleri pratik uygulamalarla pekiştirilecektir. Kurul Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Thomas M. Nordlund Quantitative Understanding of Biosystems: An Introduction to Biophysics
Richard S. Snell MD PhD Clinical Anatomy by Regions
Keith L. Moore PhD FIAC FRSM FAAA Anne M. R. Agur BSc (OT) MSc PhD Arthur F. Dalley II PhD Clinically Oriented Anatomy
Sobotta Atlas of Human Anatomy Single Volume Edition
Diğer Kaynaklar: Thomas M. Nordlund Quantitative Understanding of Biosystems: An Introduction to Biophysics
Richard S. Snell MD PhD Clinical Anatomy by Regions
Keith L. Moore PhD FIAC FRSM FAAA Anne M. R. Agur BSc (OT) MSc PhD Arthur F. Dalley II PhD Clinically Oriented Anatomy
Sobotta Atlas of Human Anatomy Single Volume Edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 83 1 83
Laboratuvar 70 1 70
Uygulama 15 1 15
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler