EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5022 | Akademik Araştırma Yazarlığı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 10 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin bilimsel kaynakları eleştirel olarak incelemesi ve kaynak materyallerin etkili bir şekilde entegre edilmesiyle güçlü bir argüman oluşturabilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Var olan çalışmaları eleştirebilmek için çeşitli kaynakların kullanılıp değerlendirebilmek ve araştırmadaki boşlukları belirleyebilmek 2.Yazma ve araştırma sürecinde, çalışma alanında var olan bilgileri eleştirel olarak inceleyebilmek 3.Güçlü tezler sunan, bütün, tutarlı, ve sağlam akademik çalışmalar üretmek için uygun kaynakları entegre edebilmek 4.MLA kullanarak kısa ve kaliteli araştırma çalışmaları yazabilmek |
Öğrencilerin üniversite düzeyinde araştırma yapmak için gerek duyacağı akademik yazma becerilerine odaklanır. Bu beceriler geliştirilirken, öğrenciler özellikle daha sonra çalışmak istedikleri alandaki konularda, farklı türlerde okuma ve yazmada yeterli pratik yaparlar. Diğerlerinin çalışmalardan alındığını bildirmenin gerekliliği ve akademik metinlerin tipik karakteristik özelliklerinin farkındadırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırma Yazmanın Önemi | Okumalar |
2) | Araştırma Süreci ve Eleştirel Okuma | Okumalar |
3) | Bilgi Hırsızlığı (Aşırmacılık) | Okumalar |
4) | Araştırma Yazısı ve Farklı kaynakların sentezlenmesi | Okumalar |
5) | Araştırma Yazısı ve Farklı kaynakların sentezlenmesi | Okumalar |
6) | Araştırmanın Hazırlanması - Araştırma Konusu, Özet ve Anahtar Sözcüklerin Belirlenmesi | Okumalar |
7) | Alanyazın Taraması | Okumalar |
8) | Yöntem | Okumalar |
9) | Bulgular | Okumalar |
10) | Tartışma | Okumalar |
11) | Sonuç ve Referanslar | Okumalar |
12) | Seçili bir makale üzerine tartışma yazısı | Güncel makaleler |
13) | Tartışma yazılarına akran geri bildirimi ve eleştirisi | Güncel makaleler |
14) | Final sınavı | Okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Hinkel, E. (2009). Teaching Academic ESL Writing: Practical Techniques in Vocabulary and Grammar. Cambridge University Press. Swales, J. M., & C. B. Feak. (2009). Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills, 2nd Edition. Ann Arbor: University of Michigan Press. ISBN: 0472088564 Raimes, A. (2010). Pocket keys for writers, 3rd Edition. New York: Wadsworth Cengage Learning. ISBN: 9780547152943/0547152949 |
Diğer Kaynaklar: | Hinkel, E. (2009). Teaching Academic ESL Writing: Practical Techniques in Vocabulary and Grammar. Cambridge University Press. Swales, J. M., & C. B. Feak. (2009). Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills, 2nd Edition. Ann Arbor: University of Michigan Press. ISBN: 0472088564 Raimes, A. (2010). Pocket keys for writers, 3rd Edition. New York: Wadsworth Cengage Learning. ISBN: 9780547152943/0547152949 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 20 |
Arazi Çalışması | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 2 | 40 | 80 |
Arazi Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Rapor Teslimi | 2 | 40 | 80 |
Toplam İş Yükü | 260 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |