Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Öğ.Gör. SİNEM İNCE
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Bu ders halen üniversite eğitimlere devam eden öğrencilerin medya pratikleriyle karşılaşmalarına yardımcı olacaktır. Herhangi bir staj programından ziyade, öğrenciler editörleri ya da koordinatörleri tarafından yapılan görevlendirmelerle, onlara verilen görevler üzerinde çalışacak ve bunları tamamlayacaklardır. Böylece öğrenciler iletişimin profesyonel hayatta nasıl pratik edildiğine dair birikim kazanacaktır. |
Dersin Amacı: |
Bu ders Habertürk'le işbirliği kapsamında, öğrencilerin yaratıcı ve pratiğe yönelik potansiyellerini geliştirmek amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders endüstrinin ihtiyaçlarını karşılayarak, bu işbirliğini geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerin bireysel bilgi ve yeteneklerini profesyonel pratiklerle geliştirmeye yönelik olan bu program öğrencilerin yaratıcı potansiyelinin de gelişmesini sağlayacaktır. Media Application Habertürk I dersi hem eğitim hem de profesyonel deneyim bağlamında olanaklar sunacak ve Habertürk Medya Grup merkezi bünyesinde gerçekleşecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders iletişim fakültesi öğrencilerinin medya kurumlarında yoğun bir pratik yaparak yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Bu derste başarılı olan öğrenciler,
-derinleştirmesine haber yapma bilgisi kazanacak,
-gazetecilik değerleri, etiği ve yazma becerelerini öğrenecek,
-yazma, düzenleme, fotoğraf çekme, sunma, grafik çalışmaları, ses yönetimi, sosyal medya gibi farklı alanları bir araya getiren yeni medyanın yakınsama (convergent) teknolojilerini öğrenecek,
-Habertürk Medya Grubunda çalışan, gazeteciler, editörler, fotoğrafçılar, kameramanlar, grafik tasarımcılar, halkla ilişkiler çalışanları ve sosyal medya editörleriyle çalışma deneyimi kazanacaklardır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Profesyonel Dünyada Çalışma I |
|
3) |
Profesyonel Dünyada Çalışma II |
|
4) |
Haber Pratikleri I: Haber Toplama |
|
5) |
Haber Pratikleri II: Farklı Mecralar için Haber Yazımı |
|
6) |
Farklı Bölümler için Proje Önerileri |
|
7) |
Yeni Medya - Geleneksel Medya: Tartışmalar ve Uygulamalar |
|
8) |
Sosyal Medya: Nasıl Çalışır? Profesyonel Medya Alanında Sosyal Medya Kullanımı |
|
9) |
Yakınsama Gazetecilik: Mecraların Birlikteliği? |
|
10) |
Fotoğraf Gazeteciliği Pratikleri |
|
11) |
Online Gazetecilik Pratikleri |
|
12) |
Video ve Düzenleme |
|
13) |
Medya Organizasyonu Şeması: Halkla İlişkiler |
|
14) |
Tekrar ve Tartışmalar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
5 |
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
3 |
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
4 |
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
4 |
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
3 |
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
5 |
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
5 |