GEP0305 Communication PracticesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0305 İletişim Uygulamaları Güz 0 6 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin eğitimli yapımcılar ve aynı zamanda medya tüketicisi olmalarını sağlar. Öğrenciler, gazeteciliğin ekonomisi ve çalışmalarında eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek ve sosyal ve politik güçlerin haber yazarlığını nasıl etkilediğini keşfedeceklerdir. Bu ders öğrencilerin ekonomi, politika ve medya arasındaki bağlantıları daha iyi anlamalarını sağlar. Ders ayrıca öğrencilere medya araştırması, haber toplama ve haber yazarlığı konusunda bir temel sağlar. Son olarak, öğrenciler yeni medya ortamının dijital teknolojilerdeki zorluklarını anlamak için eleştirel düşünme becerileri geliştirecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders öğrencilerin üniversiteden sonra gerçek dünyayla yüzleşmelerine yardımcı olacaktır. Habertürk'te düzenleneceğinden, öğrenciler ilk kez profesyonel dünyayla tanışma ve haber üretimi de dahil olmak üzere gazeteciliğin nasıl çalıştığını keşfetme şansı bulacaklar. Habertürk, öğrencilere sınıfın sınırlarını aşarak haber üretimini keşfetme şansı verecek. Bu nedenle öğrenciler, iletişimin profesyonel ortamda nasıl uygulandığı konusunda bir fikir edinecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, diğer sınıf gazetecilik kurslarına, öğrencilerin sınıf içi derslerinde öğrendiklerini uygulayabilecekleri gazetecilikle ilgili profesyonel deneyimler sunacak şekilde derinlemesine bağlanmaktadır. Bu ders Genel Seçmeli olduğundan, gazetecilik öğrencileri için mutlaka tasarlanmamıştır. Elbette tüm fakültelerden gelen her öğrenciye mesleki yaşamlarında iş disiplini, iletişim uygulamaları ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve uygulamak için fırsatlar sunar. Teorik ve uygulamalı lisans derslerinde araştırdıklarını uygulama şansına sahip olacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Profesyonel Dünyada Çalışmak I
3) Profesyonel Dünyada Çalışmak II
4) Seçilmiş Bölümlerde Haber Toplama Uygulamaları I
5) Seçilmiş Bölümlerde Haber Toplama Uygulamaları II
6) Öğrenci Proje teklifinin Seçilen Bölüm Başkanı ile Tartışılması
7) Seçilmiş Bölümlerde Haber Yazarlığı Uygulamaları I
8) Seçilmiş Bölümlerde Haber Yazarlığı Uygulamaları II
9) Röportaj Gazetecilik
10) Fotoğraf Gazeteciliğinde Uygulamalar
11) Online Gazetecilikte Uygulamalar
12) Haber Düzenlemede Sorunlar ve Uygulamalar
13) Haber Projesinde Öğrenci Projesinin Sunumu
14) İnceleme ve Tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Journalism: A Career Handbook Anna McKane 2009
ISBN10: 0713667966
ISBN-13: 978-0713667967
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler