DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4147 | Hesaplamalı Tasarım | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | VCD3115 - Introduction to Multimedia VCD3114 – Interactive Arts & Design |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler işlemsel tasarımın ve prosüdürel tasarım, algoritmik tasarım, veri görselleştirme ve kod-sanatı gibi etkileşimli medya alanlarının temellerini tanırlar. Kavramsal çalışmaların ve yazılımsal becerilerin geliştirilmesi sağlanır. Etkileşimli medyanın araştırmalarıyla öğrenciler tanışırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tasarım Problemlerinin algoritmik ve işlemsel olarak çözülebilmesi yetisini kazanmak. 2. Bilgisayar Sanatlarında teorik ve pratik gelişme sağlamak. 3. Bilgisayar Programlamasında teorik ve pratik gelişme sağlamak. 4. Etkileşimli Tasarım çözümlerini geliştirebilmeyi öğrenmek. 5. Kavramsal, Eğlence ve Oyun projeleri geliştirebilmek. |
1. İşlemsel Tasarım 2. Algoritmik Tasarım 3. Kod-Sanatı 4. Etkilşimli Ortam Tasarımı 5. Deneyim Tasarımı 6. Prosedürel Ses Tasarımı 7. Estetik & Hesaplama 8. Bilgisayar Sanatı Tarihi 9. Kod Temelleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş. Öğrenciler kendilerini ve ilgi alanlarını sunarlar. | |
2) | İşlemsel Tasarıma Giriş. İşlemsel Tasarım İlgi Alanları. | |
3) | Bilgisayar Sanatı Tarihi. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW1 Anonsu. | |
4) | Kod Sanatçıları. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW2 Anonsu. | |
5) | Programlama Ortamı & Kod Temelleri. Processing ortamı ile tanışma. HW3 Anonsu. | |
6) | Sınıf Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW4 Anonsu. | |
7) | Dizi Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW5 Anonsu. | |
8) | Dönüşüm Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW6 Anonsu. | |
9) | 3D Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW7 Anonsu. | |
10) | Harici Kütüphane Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW8 Anonsu. | |
11) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
12) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
13) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
14) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1 Algorithms for Visual Design - Kostas Terzidiz 2 Programming Interactivity - Joshua Noble 3 Making Things Talk - Tom Igoe 4 Learning Processing - Daniel Shiffman 5 Processing Creative Coding and Computational Art - Ira Greenberg 6 A Programming Handbook for Visual Designers and Artists - Casey Reas, Ben Fry |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 40 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 49 |
Final | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |