VCD4147 Computational DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4147 Hesaplamalı Tasarım Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: VCD3115 - Introduction to Multimedia VCD3114 – Interactive Arts & Design
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler işlemsel tasarımın ve prosüdürel tasarım, algoritmik tasarım, veri görselleştirme ve kod-sanatı gibi etkileşimli medya alanlarının temellerini tanırlar. Kavramsal çalışmaların ve yazılımsal becerilerin geliştirilmesi sağlanır. Etkileşimli medyanın araştırmalarıyla öğrenciler tanışırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tasarım Problemlerinin algoritmik ve işlemsel olarak çözülebilmesi yetisini kazanmak.
2. Bilgisayar Sanatlarında teorik ve pratik gelişme sağlamak.
3. Bilgisayar Programlamasında teorik ve pratik gelişme sağlamak.
4. Etkileşimli Tasarım çözümlerini geliştirebilmeyi öğrenmek.
5. Kavramsal, Eğlence ve Oyun projeleri geliştirebilmek.

Dersin İçeriği

1. İşlemsel Tasarım
2. Algoritmik Tasarım
3. Kod-Sanatı
4. Etkilşimli Ortam Tasarımı
5. Deneyim Tasarımı
6. Prosedürel Ses Tasarımı
7. Estetik & Hesaplama
8. Bilgisayar Sanatı Tarihi
9. Kod Temelleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş. Öğrenciler kendilerini ve ilgi alanlarını sunarlar.
2) İşlemsel Tasarıma Giriş. İşlemsel Tasarım İlgi Alanları.
3) Bilgisayar Sanatı Tarihi. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW1 Anonsu.
4) Kod Sanatçıları. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW2 Anonsu.
5) Programlama Ortamı & Kod Temelleri. Processing ortamı ile tanışma. HW3 Anonsu.
6) Sınıf Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW4 Anonsu.
7) Dizi Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW5 Anonsu.
8) Dönüşüm Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW6 Anonsu.
9) 3D Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW7 Anonsu.
10) Harici Kütüphane Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW8 Anonsu.
11) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.
12) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.
13) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.
14) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1 Algorithms for Visual Design - Kostas Terzidiz
2 Programming Interactivity - Joshua Noble
3 Making Things Talk - Tom Igoe
4 Learning Processing - Daniel Shiffman
5 Processing Creative Coding and Computational Art - Ira Greenberg
6 A Programming Handbook for Visual Designers and Artists - Casey Reas, Ben Fry

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 49
Final 2 20
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak.
2) Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak.
3) Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak.
4) Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek.
5) Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek.
6) Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak.
9) Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak.
11) Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak.