VCD4147 Computational DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4147 Hesaplamalı Tasarım Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: VCD3115 - Introduction to Multimedia VCD3114 – Interactive Arts & Design
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler işlemsel tasarımın ve prosüdürel tasarım, algoritmik tasarım, veri görselleştirme ve kod-sanatı gibi etkileşimli medya alanlarının temellerini tanırlar. Kavramsal çalışmaların ve yazılımsal becerilerin geliştirilmesi sağlanır. Etkileşimli medyanın araştırmalarıyla öğrenciler tanışırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tasarım Problemlerinin algoritmik ve işlemsel olarak çözülebilmesi yetisini kazanmak.
2. Bilgisayar Sanatlarında teorik ve pratik gelişme sağlamak.
3. Bilgisayar Programlamasında teorik ve pratik gelişme sağlamak.
4. Etkileşimli Tasarım çözümlerini geliştirebilmeyi öğrenmek.
5. Kavramsal, Eğlence ve Oyun projeleri geliştirebilmek.

Dersin İçeriği

1. İşlemsel Tasarım
2. Algoritmik Tasarım
3. Kod-Sanatı
4. Etkilşimli Ortam Tasarımı
5. Deneyim Tasarımı
6. Prosedürel Ses Tasarımı
7. Estetik & Hesaplama
8. Bilgisayar Sanatı Tarihi
9. Kod Temelleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş. Öğrenciler kendilerini ve ilgi alanlarını sunarlar.
2) İşlemsel Tasarıma Giriş. İşlemsel Tasarım İlgi Alanları.
3) Bilgisayar Sanatı Tarihi. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW1 Anonsu.
4) Kod Sanatçıları. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW2 Anonsu.
5) Programlama Ortamı & Kod Temelleri. Processing ortamı ile tanışma. HW3 Anonsu.
6) Sınıf Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW4 Anonsu.
7) Dizi Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW5 Anonsu.
8) Dönüşüm Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW6 Anonsu.
9) 3D Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW7 Anonsu.
10) Harici Kütüphane Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW8 Anonsu.
11) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.
12) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.
13) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.
14) Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1 Algorithms for Visual Design - Kostas Terzidiz
2 Programming Interactivity - Joshua Noble
3 Making Things Talk - Tom Igoe
4 Learning Processing - Daniel Shiffman
5 Processing Creative Coding and Computational Art - Ira Greenberg
6 A Programming Handbook for Visual Designers and Artists - Casey Reas, Ben Fry

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 49
Final 2 20
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.