ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4147 | Hesaplamalı Tasarım | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | VCD3115 - Introduction to Multimedia VCD3114 – Interactive Arts & Design |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler işlemsel tasarımın ve prosüdürel tasarım, algoritmik tasarım, veri görselleştirme ve kod-sanatı gibi etkileşimli medya alanlarının temellerini tanırlar. Kavramsal çalışmaların ve yazılımsal becerilerin geliştirilmesi sağlanır. Etkileşimli medyanın araştırmalarıyla öğrenciler tanışırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tasarım Problemlerinin algoritmik ve işlemsel olarak çözülebilmesi yetisini kazanmak. 2. Bilgisayar Sanatlarında teorik ve pratik gelişme sağlamak. 3. Bilgisayar Programlamasında teorik ve pratik gelişme sağlamak. 4. Etkileşimli Tasarım çözümlerini geliştirebilmeyi öğrenmek. 5. Kavramsal, Eğlence ve Oyun projeleri geliştirebilmek. |
1. İşlemsel Tasarım 2. Algoritmik Tasarım 3. Kod-Sanatı 4. Etkilşimli Ortam Tasarımı 5. Deneyim Tasarımı 6. Prosedürel Ses Tasarımı 7. Estetik & Hesaplama 8. Bilgisayar Sanatı Tarihi 9. Kod Temelleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş. Öğrenciler kendilerini ve ilgi alanlarını sunarlar. | |
2) | İşlemsel Tasarıma Giriş. İşlemsel Tasarım İlgi Alanları. | |
3) | Bilgisayar Sanatı Tarihi. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW1 Anonsu. | |
4) | Kod Sanatçıları. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW2 Anonsu. | |
5) | Programlama Ortamı & Kod Temelleri. Processing ortamı ile tanışma. HW3 Anonsu. | |
6) | Sınıf Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW4 Anonsu. | |
7) | Dizi Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW5 Anonsu. | |
8) | Dönüşüm Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW6 Anonsu. | |
9) | 3D Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW7 Anonsu. | |
10) | Harici Kütüphane Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW8 Anonsu. | |
11) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
12) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
13) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
14) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1 Algorithms for Visual Design - Kostas Terzidiz 2 Programming Interactivity - Joshua Noble 3 Making Things Talk - Tom Igoe 4 Learning Processing - Daniel Shiffman 5 Processing Creative Coding and Computational Art - Ira Greenberg 6 A Programming Handbook for Visual Designers and Artists - Casey Reas, Ben Fry |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 40 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 49 |
Final | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |