SEN4551 GamificationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4551 Oyunlaştırma Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. BARIŞ YÜCE
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler oyunlaştırmanın temellerini pratik bir yaklaşımla öğreneceklerdir. Ders oyun tasarımı, psikoloji, yönetim ve eğitim gibi alanlarda oyunlaşmış tecrübenin nasıl tasarlanabileceğine odaklanır. Dersin ana amacı işleri daha eğlenceli hale getirebilmek için kullanılacak oyunlaştırma prensiplerini anlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunlaştırmanın temellerini tanımlamak.
2. Gerçek hayattaki oyunlaşmış tecrübeleri analiz etmek.
3. Oyunlaştırmanın prensiplerini tanımlamak.
4. Oyun mekaniğini açıklamak.
5. Çevrimiçi değişimleri takip edebilecek sistemler tanımlamak
6. Çevrimiçi tecrübelerde karşılaşılabilecek kritik elemanları tarif etmek.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilere oyunlaştırma altyapılarını ve eğilimlerini ve bunların BT projelerinde nasıl uygulanıp verimli bir şekilde kullanılabileceklerini öğretir. Derste öğrenciler endüstrideki vakalara yönelik oyun elemanlarını geliştirmeye ilişkin pratik beceriler geliştirirler. Öğrenciler oyun tasarlamanın pratik yollarını öğrenirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyunlaştırma Nedir?
2) Oyunlar
3) Oyun Düşünme
4) Oyun Elemanları
5) Psikoloji ve Motivasyon I: Davranışçılık
6) Psikoloji ve Motivasyon II: Davranışçılıktan Ötesi
7) Oyunlaştırma Tasarımı Çerçevesi
8) Ara Sınav
9) Tasarım Tercihleri
10) Kurumsal Oyunlaştırma
11) Sosyal İyi ve Davranış Değişimi / Ara Sınav
12) Eleştiriler ve Riskler
13) Temellerin Ötesi
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business Kevin Werbach, Dan Hunter, 2012, 978-1613630235
Diğer Kaynaklar: Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps Gabe Zichermann and Christopher Cunningham, 2011 978-1449397678

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 2 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.