SEN4551 GamificationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4551 Oyunlaştırma Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. BARIŞ YÜCE
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler oyunlaştırmanın temellerini pratik bir yaklaşımla öğreneceklerdir. Ders oyun tasarımı, psikoloji, yönetim ve eğitim gibi alanlarda oyunlaşmış tecrübenin nasıl tasarlanabileceğine odaklanır. Dersin ana amacı işleri daha eğlenceli hale getirebilmek için kullanılacak oyunlaştırma prensiplerini anlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunlaştırmanın temellerini tanımlamak.
2. Gerçek hayattaki oyunlaşmış tecrübeleri analiz etmek.
3. Oyunlaştırmanın prensiplerini tanımlamak.
4. Oyun mekaniğini açıklamak.
5. Çevrimiçi değişimleri takip edebilecek sistemler tanımlamak
6. Çevrimiçi tecrübelerde karşılaşılabilecek kritik elemanları tarif etmek.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilere oyunlaştırma altyapılarını ve eğilimlerini ve bunların BT projelerinde nasıl uygulanıp verimli bir şekilde kullanılabileceklerini öğretir. Derste öğrenciler endüstrideki vakalara yönelik oyun elemanlarını geliştirmeye ilişkin pratik beceriler geliştirirler. Öğrenciler oyun tasarlamanın pratik yollarını öğrenirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyunlaştırma Nedir?
2) Oyunlar
3) Oyun Düşünme
4) Oyun Elemanları
5) Psikoloji ve Motivasyon I: Davranışçılık
6) Psikoloji ve Motivasyon II: Davranışçılıktan Ötesi
7) Oyunlaştırma Tasarımı Çerçevesi
8) Ara Sınav
9) Tasarım Tercihleri
10) Kurumsal Oyunlaştırma
11) Sosyal İyi ve Davranış Değişimi / Ara Sınav
12) Eleştiriler ve Riskler
13) Temellerin Ötesi
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business Kevin Werbach, Dan Hunter, 2012, 978-1613630235
Diğer Kaynaklar: Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps Gabe Zichermann and Christopher Cunningham, 2011 978-1449397678

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 2 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2